6

استعلام مدرک تحصیلی

ﺳﻪشنبه, 30 شهریور,1400
استعلام مدرک تحصیلی
 

استعلام مدرک تحصیلی دیپلم

استعلام مدرک تحصیلی یکی از مهم ترین پارامترهای است. که برای دانش آموزان بسیار مهم تلقی می شود؛ اما خبر رسانی پیرامون این امر مهم به ندرت انجام می شود. تنها چند سایت در این خصوص مطالبی را به صورت مختصر عنوان کرده است. در حالی بیشتر دانش آموزان برای راه یابی به دانشگاه و دسترسی به صحت اطلاعات خود پیرامون حضور در دانشگاه به منظور اخذ دیپلم باید کدی را با عنوان کد پیگیری در م��رد استعلام مدرک تحصیلی در دست داشته باشند. تا به این امر مهم به سادگی دست پیدا کنند. از آنجایی که قدری اطلاع رسانی در این مورد کم صورت گرفته است در ادامه سعی بر آن داریم. تا پیرامون استعلام مدرک تحصیلی مطالبی را با شما عزیزان در میان بگذاریم پس با ما همراه باشید.

استعلام مدرک تحصیلی با کد ملی

برای اینکه استعلام تحصیلی خود را به دست آورید نیاز است در ابتدا کد ملی خود را وارد کنید. البته زمانی که به سامانه برای رهگیری کد مد نظر وارد می شوید. اطلاعات هویتی شما به صورت کامل نیاز است. ابتدا از شما نام، نام خانوادگی، نام پدر و سپس شماره موبایل خواسته می شود. داشتن کد ملی سبب می شود شما سریع تر به اطلاعات مرتبط به کد رهگیری خود دست پیدا کنید. شماره شناسنامه نیز گزینه دیگری است که شما را به درگاه های ارتباطی مرتبط با استعلام تحصیلی می رساند. شما باید شماره تماسی را که در اختیار دارید را نیز در سایت وارد کنید. تا کد رهگیری شما به شماره موبایل وارد شده ارسال شود. پس دو راهکار برای شما در نظر گرفته شده است که یکی از طریق شماره شناسنامه و دیگری از طریق کد ملی شما راه دسترسی به استعلام را برایتان فراهم می سازد.

استعلام  تحصیلی برای ادامه تحصیل

شما می توانید برای دریافت کد تحصیلی خود که ضمانتی است. بر اعتبار مدرک تحصیلی شما به وب سایت وزارت علوم تحقیقات وارد شوید. این یکی از راه های است که می توانید به استعلام تحصیلی خود بپردازید. سامانه دیگری به نامه سامانه سجاد وزارت علوم برای استعلام گیری شما نیز به تازگی فعال شده است. تا روند دسترسی به کد تحصیلی شما سریع تر و با بارترافیکی کمتری روبرو باشد. شاید برایتان جالب باشد که بدانید. کلیه فعالیت های آموزشی شامل امور فارغ التحصیلان، صدور گواهی نامه دانشجویان داخل کشور و ارزشیابی و استعلام مدارک تحصیلی در خارج از کشور از طریق سایت سجاد برای شما شما قابل انجام است.

جهت اخذ دیپلم رسمی می توانید از مشاوره رایگان ما استفاده کنید.

استعلام مدرک تحصیلی را از کجا بگیریم؟

استعلام مدرک تحصیلی را می توانید. از طریق وزارت علوم بگیرید و برای این امر به سادگی می توانید به سایت estelam.msrt.ir مراجعه کنید. این را به یاد داشته باشید که چند روز برای دریافت کد استعلام تحصیلی شما زمان نیاز است. به همین دلیل باید چند روز قبل از ثبت نام و نیاز به کد استعلام پیگیری های لازم را بفرماید. سامانه استعلام تحصیلی از سامانه استعلام مدرک دیپلم مجزا است. در ادامه به صورت مرحله ای کارهای که نیاز است. برای دسترسی به استعلام  تحصیلی انجام شود را با شما عزیزان به اشتراک می گذاریم.

نحوه استعلام تحصیلی به صورت مرحله ای

  • در ابتدا باید از طریق گوشی موبایل یا از طریق کامپیوتر به به سامانه estelam.msrt.ir وارد شوید.
  • در قدم بعدی شما باید اطلاعات هویتی خود را وارد کنید. برای این منظور باید یا کارت ملی یا شناسنامه خود را به همراه داشته باشید. اطلاعاتی نظیر شامل نام، نام خانوادگی، نام پدر، شماره تلفن همراه، کد ملی و شماره شناسنامه را در بخش های درخواست شده از شما خواسته می شود. در گام سوم باید گزینه صدور کد رهگیری را وارد کنید تا روند دریافت کد برای شما دنبال شود.
  • در نظر داشتن یک شماره موبایل ثابت که همیشه روشن باشد نیز امری ضروری است زیرا رهگیری به شماره موبایل ثبت شده در اطلاعات مندرج در این سایت، ارسال می شود. تا شما بتوانید از آن استفاده کنید.
  • ذکر این نکته مهم است که بدانید ممکن است صفحه استعلام مدرک تحصیلی بلافاصله قابل مشاهده باشد و یا چند روز پس از ثبت اطلاعات قابل مشاهده باشد. پس حتما چند روز قبل اقدام کنید.

 

تاییدیه تحصیلی چیست؟

تاییدیه تحصیلی عبارت است از پاسخی که در جواب استعلام از مدرک تحصیلی برای پایه های ابتدایی، راهنمایی، دیپلم و یا پیش دانشگاهی فرد فارغ التحصیل ارائه می شود. این تاییدیه به صورت یک نامه محرمانه توسط دفتر پیشخوان دولت از اداره آموزش و پرورش منطقه محل تحصیل فرد گرفته شده و به محل دانشگاه قبولی ، دارالترجمه رسمی و یا سازمان استعلام گیرنده ارسال می شود. این استعلام برای انجام کارهای اداری شما بسیار مهم تلقی می شود.

چه کسانی به تاییدیه تحصیلی نیاز دارند؟

داشتن کد تاییدیه تحصیلی ضمانتی است. بر صحت اطلاعات تحصیلی و ریز نمراتی که شما به مراکز دولتی و اداری ارائه می دهید. معمولا سه دسته از افرادی ناز دارند که کد تاییدیه تحصیلی را دریافت کنند.

  • دسته اول داوطلبانی هستند. که در کنکور سراسری شرکت کرده و پس از اعلام نتایج کنکور سراسری تصمیم به ثبت نام در مقاطع بالاتر را دارند.
  • دسته دوم افرادی هستند که می بایست. مدرک تحصیلی خود را توسط دارالترجمه ها ترجمه نمایند.
  • دسته سوم افرادی هستند که می خواهند در ارگان خاصی استخدام شوند.

کلام آخر پیرامون استعلام مدرک تحصیلی

در حال حاضر امکان دریافت تاییدیه تحصیلی به دو صورت حضوری و اینترنتی وجود دارد. اما شیوع ویروس کرونا از طرفی و از طرف دیگر برای صرفه جویی در زمان، بیشتر متقاضیان روش اینترنتی را برای دریافت تاییدیه تحصیلی خود انتخاب می کنند. داوطلبانی که روش اینترنتی را برای دریافت این تاییدیه انتخاب کردند، از طریق لینک مخصوصی می توانند وارد سامانه تاییدیه مدارک تحصیلی شوند و به دریافت کد تحصیلی خود بپردازند؛ اما در صورتی که نیاز باشد به صورت حضوری برای دریافت کد مراجعه شود می توانید به دفاتر پیشخوان دولت مراجعه کنید تا کد استعلام تحصیلی شما برایتان ارسال شود. امید است مطالب ارائه شده در راستای دریافت کد استعلام مدرک تحصیلی مورد توجه شما عزیزان قرار گرفته باشد و از این پس راحت تر از هر زمان دیگری بتوانید به این کد کاربردی دسترسی پیدا کنید.  

1881 رتبه بندی این مطلب:
4.6
0
0

رضا مرادی

سلام جواب استعلام کی میاد؟


0
0

مشاور آموزشی

با سلام

حدود دو هفته تا یک ماه طول میکشه تا جواب استعلام برای سازمان ارسال بشه


0
0

احمد سلیمپور

یه مدرک سوری میخام استعلامش مهم نیست


0
0

مشاور آموزشی

با سلام و وقت بخیر، دوست عزیز این درخواست شما غیر قانونی می باشد و ما نمی توانیم خلاف قانون مدرکی صادر کنیم.

شما باید روال قانونی را طی کنید که زمانبر می باشد. زمان آن بستگی به پایه درسی شما دراد.


0
0

بهشتی نیا

میخوام مدرک دیپلم تجربی بگیرم و استعلام رسمی داشته باشه شما این کار رو برام انجام می دهید ؟


0
0

مشاور آموزشی

با سلام و وقت بخیر خدمت شما ، مجموعه ما در شاخه نظری فعالیت ندارد.

نوشتن یک نظر

در این فرم اطلاعات شما را ذخیره می‌کنیم تا بتوانیم نظرات شما را ثبت کنیم. برای مشاهده قوانین به صفحات حریم خصوصی و شرایط استفاده مراجعه کنید
افزودن نظر