0

اخذ دیپلم برای بزرگسالان

دوشنبه, 01 شهریور,1400
اخذ دیپلم برای بزرگسالان
 

اخذ دیپلم بزرگسالان

اخذ دیپلم برای بزرگسالان مشمول چه افرادی می شود؟ باید به شما بگویم اگر تا کنون شرایط ادامه تحصیل برای شما مهیا نشده است. دارای مدرک سیکل هستید. و به هر دلیلی اعم از مشکلات خانوادگی، رد شدن در دروس عمومی و یا عدم حضور در کلاس های مدارس عادی موفق به گرفتن دیپلم خود نشده اید. به راحتی از طریق اخذ دیپلم برای بزرگسالان می توانید. مدرک تحصیلی خود را دریافت کنید. برای این گروه سنی چهار رشته تحصیلی به منظور ادامه تحصیل مهیا شده است. که در ادامه به آن پرداخته می شود. شما به راحتی با مراجعه به وب سایت های آموزشی یا با مراجعه به مراکز تحت نظارت آموزش و پرورش می توانید. مدرک تحصیلی مد نظر خود را تهیه کنید. با ما همراه باشید تا با شرایط اخذ دیپلم برای بزرگسالان بیشتر از هر زمان دیگری آشنا شوید.

 دیپلم رشته نظری

علاقه مندان به رشته نظری در دبیرستان هایی جدا از فنی و حرفه ای و کاردانش به ادامه تحصیل می پردازند. شما اگر قصد دارید در رشته های فوق به ادامه تحصیل بپردازید سه زیر گروه برای شما فراهم است. به راحتی می توانید از بین رشته ریاضی فیزیک، علوم انسانی و علوم تجربی رشته مد نظر خود را انتخاب کنید. برای اینکه دیپلم های مرتبط با بزرگسالان را دریافت کنید. نیاز است به دبیرستان های شبانه در ابتدا مراجعه کنید. و یا اینکه به مراکز آموزشی معتبر در این راه سری بزنید. تا به شما شرایط اخذ دیپلم نظری را اطلاع دهند. در برخی از مواقع نیاز است. شما علاوه بر دروس تخصصی دورس عمومی را هم پاس کنید. در برخی از مواقع بسته به ریز نمراتی که در دست دارید. تنها نیاز به پاس کردن دروس تخصصی رشته مورد علاقه شما است. در دست داشتن مدرک شناسایی شما به همراه آخرین مدرک تحصیلی به همراه ریز نمرات شما برای حضور در مراکز آموزشی و شرکت در آزمون های مربوطه الزامی است.

دیپلم  رشته کاردانش

بهترین رشته برای شروع یک کسب و کار جدید به منظور اخذ دیپلم رسمی برای بزرگسالان رشته کاردانش است. شما از طریق این رشته می توانید به زیر شاخه های بسیار متفاوتی دست پیدا کنید. رشته حسابداری مالی و مدیریتی، رشته کامپیوتر، رشته معماری و ده ها رشته دیگر با حضور در مراکز آموزشی مرتبط با رشته کاردانش برای ادامه تحصیل شما مهیا است. پس اگر علاقه مند به بازار کار هستید علاوه بر دریافت یک دیپلم قانونی زیر نظر آموزش و پرورش و گواهینامه بین المللی شما می توانید. به ادامه تحصیل در دانشگاه نیز بپردازید. در این رشته بیش از 160 شاخه در گروه های مختلف خدمات صنعت، کشاورزی و ده ها مورد دیگر فراهم شده است. رشته کاردانش بهترین رشته ای است. که شما می توانید از طریق آن به اخذ دیپلم برای بزرگسالان بپردازید. به این دلیل که شما از طریق مراکز آموزشی راه دور و زیر نظر آموزش و پرورش می توانید. به کسب مهارت در رشته مورد نظر خود بپردازید.

اخذ دیپلم فنی و حرفه ای

رشته فنی و حرفه ای بین نظری و کاردانش قرار دارد. قدری مرتبط شغلی آن نسبت به کاردانش بالاتر و نسبت به رشته های مرتبط با تجربی پایین تر است. کافی است شما مدرک سیکل خود را در دست داشته باشید و بعد از طی کردن دوره سال اول دبیرستان می توانید در رشته های مرتبط با فنی و حرفه ای به ادامه تحصیل بپردازید. این امر برای دیپلم ردی ها، کسانی که تمایل دارند به دیپلم مجدد دست پیدا کنند و سایر دانش آموزان دیگر که به رشته های فنی علاقه مند هستند فراهم است؛ اما کسانی که تمایل به اخذ دیپلم برای بزرگسالان دارند نمی تواند بعد از رد شدن در این رشته مجدد به اخذ دیپلم بپردازند زیرا باید به رشته های مرتبط با کاردانش مراجعه و از ان طریق به ادامه تحصیل بپردازند.

دیپلم های معارف

اگربه رشته معارف علاقه مند هستید باید بعد از طی کردن دوره راهنمایی در دبیرستان های که مخصوص برای رشته معارف در نظر گرفته شده است به ادامه تحصیل بپردازند. اگر به هر دلیلی قادر به ادامه تحصیل در این رشته نبوده اید باید به شما بگویم از طریق اخذ دیپلم برای بزرگسالان نمی توانید در رشته معارف به ادامه تحصیل بپردازید. تنها دانش آموزانی که در کلاس ها و دوره های مخصوص دروس عمومی و تخصصی این شاخه تحصیل کرده اند می توانند در کنکور شرکت کنند. این را به یاد داشته باشید که کنکور این رشته همزمان با کنکور سراسری برگزار می شود. و یکی از گرایش های مرتبط با علوم انسانی است.

جهت اخذ دیپلم رسمی می توانید از مشاوره رایگان ما استفاده کنید.

اخذ دیپلم برای بزرگسالان در کلام آخر

همان طور که در طی مقاله پیش رو مطالعه کردید. کسانی که تمایل دارند به اخذ دیپلم برای بزرگسالان بپردازند. تنها در رشته های مرتبط با کاردانش می توانند. مشغول به تحصیل شوند؛ یعنی برای حضور در رشته معارف که یکی از زیر شاخه های نظری در رشته علوم انسانی به شمار می آید. شما باید دیپلم مد نظر خود را از طریق دبیرستان های مخصوص به این رشته به دست بیاورید. تا بتوانید از طریق آزمون کنکور به دانشگاه راه پیدا کنید. از سوی دیگر شما نمی توانید. در رشته های مرتبط با رشته فنی و حرفه ای به اخذ دیپلم برای بزرگسالان بپردازید. برای این امر نیز باید در دبیرستان های فنی و حرفه ای در سنی مشخص شده. از سوی آموزش و پرورش به تحصیل بپرداخته باشید. پس اگر به هر دلیلی شما در رشته فنی و حرفه ای به عنوان یک دیپلم ردی شناخته شده اید. باید از طریق رشته های مرتبط با کاردانش به ادامه تحصیل بپردازید. امید است مطالب پیش رو در راستای آشنایی بیشتر شما عزیزان با شرایط اخذ دیپلم برای بزرگسالان مورد توجه واقع شده باشد. در ادامه اگر شما هم نظر و پیشنهادی دارید. می توانید در این زمینه با دوستان خود این مهم را به اشتراک بگذارید.

3419 رتبه بندی این مطلب:
4.7

نوشتن یک نظر

در این فرم اطلاعات شما را ذخیره می‌کنیم تا بتوانیم نظرات شما را ثبت کنیم. برای مشاهده قوانین به صفحات حریم خصوصی و شرایط استفاده مراجعه کنید
افزودن نظر