0

درس هفتم از فصل 1 کتاب راهنمای عمومی گردشگری-قسمت دوم

دوشنبه, 25 بهمن,1395
درس هفتم از فصل 1 کتاب راهنمای عمومی گردشگری-قسمت دوم
 

زائرسرا: واحدهای اقامتی هستن که در شهرهای زیارتی احداث میشه. گاهی وابسته به ادارات و شرکتها هستن و گاهی مستقل و عمومی. معمولا نوع عمومی امکانات خیی کمی دارن و فقط جای خواب رو فراهم میکنن. هزینه این واحدها به نسبت امکاناتشون متغیره.

پلاژ: اتاقکهایی در سواحل هستن که از امکانات محدودی برخوردارن و اکثرا سرویس بهداشتی مشترک دارن.

کمپینگ: در مناطق دیدنی و خوش آب و هوای بین راهها محوطه هایی ایجاد میکنن که مسافرین بتونن در اونها چادر بزنن. گاهی محلی برای روشن کردن آتش و یا پخت و پز هم دارن و بعضا فروشگاههای هم دارن.

تایم شیرینگ: این یک الگوی بین المللی رو به رشد برای مسافرته. در این سیتم، فرد یک اتاق هتل یا ویلا را برای مدتی مشخص در طول سال مثلا یک هفته یا دو هفته خریداری میکنه. در بقیه ایام سال هم مشتریان دیگه ای به همین ترتیب همون فضا رو خریدن و در اختیار دارن. در ایران همچین امکاناتی در شهرهای مسافرتی مثل مشهد و شمال کشور وجود داره.

هتل آپارتمان: داخل هر واحد اون غیر از هال و اتاقها، اممکانات پخت و پز هم وجود داره و شبیه یک واحد مسکونیه. هتل آپارتمان در ایران به سه درجه تقسیم میشه که از یک ستاره تا سه ستاره است.

ویلا: مراگز تفریحی و اقامتی خاصی هستن کهه معمولا در مناطق ییلاقی یا سواحل احداث میشن و گاهی به صورت مجتمع هستن.

انواع اتاقها اسامی خاصی دارن که در این قسمت توضیح میدیم.

سینگل single به معنی اتاق یک نفره

دبل double  اتاق دونفره ایه که برای یک زوج طراحی شده و یک تختخواب دو نفره داره.

جهت اخذ دیپلم رسمی می توانید از مهارت های این رشته استفاده کنید.

تواین twine اتاق دو نفره ایه که دو تخت یک نفره جدا از هم داره.

تریپل triple به اتاق سه تخته گفته میشه اما این نوع اتاق خارج از استاندارد بین المللیه و در تقسیم بندیهای صنعت هتلداری جایی نداره.

سوییت suite شامل یک اتاق خواب و یک اتاق پذیراییه که معمولا بین این دو یک در وجود داره.

استودیو studio شبیه سوییت معمولیه ولی دو تا فرق داره. اولاً فضای بین اتاق خواب و نشیمن دیوار نداره و توسط پارتیشن و فضاسازی مناسب جدا شده، دوما در بیشتر موارد از مبلهای داخل دیوار یا مبلهای تختخوابشو استفاده میشه که روزها جمع بشه و بشه فضا رو به شکل دفتر کار درآورد.

کابانا cabana اتاق خوابهای معمولی که درهای اونها رو به استخر یا دریا  باز میشه و در طبقه همکف قرار گرفته طوری که مسافرین نیازی به ورود به راهروهای هتل ندارن و میتونن مستقیم با لباس شنا بین اتاق خودشون و استخر یا دریا رفت و آمد کنن.

تو در تو connect room بعضی از هتلها اتاقهایی دارن که از داخل به هم مرتبط هستن و بینشون یک دره که برای اقامت یک خانواده با بچه مناسبه و هر وقت لازم بود هم میشه با بستن در به صورت اتاق مستقل استفاده بشه چون هر کدوم از دو اتاق امکانات خواب و سرویس بهداشتی مستقل دارن.

برای گرفتن دیپلم فنی حرفه ای گردشگری به آموزشگاه میرعلوی مراجعه کنید. 

2077 رتبه بندی این مطلب:
5.0
 
برای دادن نظر لطفا وارد شوید و یا ثبت نام کنید