0

درس ششم از فصل 1 کتاب راهنمای عمومی گردشگری

دوشنبه, 18 بهمن,1395
درس ششم از فصل 1 کتاب راهنمای عمومی گردشگری
 

 

 

در این درس به انواع وسایل حمل و نقل میپردازیم.

حمل و نقل هوایی: در قرن بیستم صنایع هوایی رونق پیدا کرد، ظرفیت هواپیماها زیاد شد و هزینه های اون کاسته شد.

در سالهای بعد مشکلاتی پیش اومد مثل گرانی سوخت و مشکلات بازاریابی شرکتهای هوایی. متخصصین برای حل این مشکلات راه حلهایی پیشنهاد کردن مثل تورهای دسته‌جمعی و ارائه نرخهای خاص بلیت برای اونها، تخفیفهای موارد خاص مثلا خرید بلیت رفت و برگشت.

حمل و نقل هوایی با ایجاد امکان دسترسی سریع، آسان و ایمن به تمام نقاط دنیا سهم بزرگی رو در جابجایی گردشگران به عهده داره.

حمل و نقل دریایی: تا قبل از این که هواپیما همه گیر بشه، حمل و نقل دریایی بزرگترین امکان سفر رو فراهم میکرد که البته خیلی سخت و طولانی بود. از دهه 1950 سفرهای دریایی روی گشتهای دریایی متمرکز شد. نوع و شکل سفرها، نوع کشتیها و اندازه اونها تغییر کرد و کشتیها به حالت تفریحی دراومدن. این باعث استقبال زاید گردشگرها شد.

حمل و نقل ریلی: در قرن نوزدهم راه آهن به وجود اومد و یکی از مهمترین وسایل سفر شد. در اون زمان قطار یک وسیله راحت و قابل اطمینان برای جاابجایی جمعیت زیادی بود. این باعث شد ارتباط مستقیم و گشترده ای در اروپا شکل بگیره و در مسیرهای راه آهن هتلها و تاسیسات زادی ایجاد شد.

جهت اخذ دیپلم رسمی می توانید از مهارت های این رشته استفاده کنید.

هر چند ساخت شبکه راه آهن پرهزینه ست ولی به دلیل همین استقبال، هنوز هم ساختنش ادامه داره و قطارهای جدید و سریع بخش زیادی از مسافرین رو جابجا میکنن. مزایای قطارهای فعلی، امنیت، رفاه گدردشگران، سرعت و نظم رفت و آمد در ساعات پیش‌بینی شده است.

(عکس جاده)

حمل و نقل جاده ای: تعداد زیادی از مسافرتها با وسایل جاده ای مثل اتوبوس، خودروهای شخصی و کرایه ای انجام میشن.

اتوبوس یکی از وسایل مهم گردشگری محسوب میشه و حتی در سفرهای هوایی و ریلی، برای جابجایی مسافرین از ایستگاه یا فرودگاه به هتل و اماکن دیدنی مورد مصرف داره. برای مسیرهای طولانی، اتوبوس ارزونتر از قطار و هواپیماست و از نظر اقتصادی به صرفه تره. خیلی از افراد سالخورده به دلیل دسترسی راحت به پایانه های اتوبوسها نسبت به فرودگاه و.. ترجیح میدن با اتوبوس سفر کنن.

خودروی شخصی بیشتر از هر عامل دیگه ای باعث عادت مردم به مسافرت شده. مردم معمولا هزینه های غیرمستقیم مثل استهلاک خودرو و خرابی و.. رو در نظر نمیگیرن و فکر میکنن سفر با خودروی شخصی فقط یک هزینهء بنزین لازم داره. از مزایای این سفرها آزادی عمل و انعطاف پذیری اونه، در واقع برنامه سفر در اختیار خود فرده و لازم نیتس خودش رو با وقت و زمان خاصی تطبیق بده. خودروی شخصی برای تعطیلا کوتاه مدت وسیله مناسبیه.

اتومبیلهای کرایه ای هم در سالهای اخیر رایج شده و بیشتر به در مسافرینی میخوره که با سایر وسایل از قبیل هواپیما و قطار سفر میکنن و در مقصد برای راحتی از شرکتهای ککرایه اتومبیل خودرویی برای مدتی محدود اجاره میکنن که آزادی عمل بیشتری داشته باشن.

برای کرایه خودرو در خارج از کشور، باید گواهینامه بین المللی از قبل صادر شده باشه.    

1851 رتبه بندی این مطلب:
5.0
 

نوشتن یک نظر

در این فرم اطلاعات شما را ذخیره می‌کنیم تا بتوانیم نظرات شما را ثبت کنیم. برای مشاهده قوانین به صفحات حریم خصوصی و شرایط استفاده مراجعه کنید
افزودن نظر