0

درس دوم از فصل 10 مهارت راهنمای عمومی گردشگری

ﺳﻪشنبه, 23 خرداد,1396
درس دوم از فصل 10 مهارت راهنمای عمومی گردشگری
 

(آدرس و شماره تلفن آموزشگاه زیرنویس)در این درس با حافظه های اولیه و جانبی کامپیوتر آشنا میشیم.

حافظه مکانیه که اطلاعات به صورت دائم یا موقت در اون نگهداری میشه. حافظه ها به دو دسته اصلی و جانبی تقسیم میشن.

حافظه اصلی برای راه اندازی کامپیوتر و اجرای برنامه ها توسط خود کامپیوتر استفاده میشه و به دو دسته ram  و rom تقسیم میشن.

Ram حافظه ای خواندنی و نوشتنیه. اطلاعات به صورت تصادفی روی اولین مکگان مناسب این حافظه میشینه و به همین علت بهش خافظه با دسترسی تصادفی هم میگن. با قطع برق یا خاموش شدن کامپیوتر تمام اطلاعاتش از بین میره.

Rom حافظه‌ی فقط خواندنیه و فقط یک بار شرکت سازنده روی اون برنامه ریخته. دستورهای لازم برای راه اندازی کامپیوتر در این حافظه قرار داره. کاربران به این اطلاعات دسترسی ندارن. کامپیوتر موقع روشن شدن به شکل خودکار این دستورات رو میخونه و بهش عمل میکنه.

حافظه جانبی: برای نگهداری دائمی اطلاعات و برنامه ها به کار میره. در واقع قسمتیه که در اختیار کاربره و میتونه اطلاعات و برنامه های مورد نظرش رو روی اون ذخیره کنه.

دیسک نرم: یکی از حافظه های قدیمیه که الان دیگه استفاده نمیشه و بهش فلاپی دیسک هم میگفتن. یک صفحه مغناطیسی دایره ای که بین دو فیلتر کاغذی و در نهایت یک محافظ پلاستیکی قرار میگیره. یک دکمه کشویی داره که در صورت باز بودن دیسک قفل میشه و نمیشه در اطلاعاتش تغییری داد.

دیسک سخت: هارد دیسک برای نگهداری طولانی مدت اطلاعات و حجمهای بالا مناسبه. به دو دسته داخلی و خارجی تقسیم میشن که اولی درون کیس کامپیوتر قرار داره و دومی قابل حمله و برای ذخیره و جابجایی اطلاعات استفاده میشه.

دیسک فشرده: سی دی یک صفحه فلزی خیلی نازکه که با یک پوشش پلاستیکی نازک پوشیده شده. از تابش پرتوهای لیزری برای نوشتن و خوندن اطلاعات استفاده میکنه و روی اون حفره های خیلی ریز ایجاد میشه. وجود یک حفره در نقطه ای به معنی یک و عدم وجود حفره به معنی صفره. موقع خوندن اطلاعات از روی سی دی، شعاع خیلی باریکی از نور به سطح دیسک میتابه و باعث خوندن اطلاعات اون میشه. از مزایای سی دی سرعت خوب، قیمت پایین، ظرفیت مناسب و انتقال آسانه.

دیسک ویدئویی دیجیتال: DVD این دیسک چند برابر سی دی ظرفیت داره و برای ذخیره کردن صوت و تصویر به کار میره.

جهت اخذ دیپلم رسمی می توانید از مهارت های این رشته استفاده کنید.
2807 رتبه بندی این مطلب:
5.0
 
برای دادن نظر لطفا وارد شوید و یا ثبت نام کنید