0

درس چهارم از فصل 4 مهارت راهنمای عمومی گردشگری

دوشنبه, 01 خرداد,1396
درس چهارم از فصل 4 مهارت راهنمای عمومی گردشگری
 

در این درس با روحیات مردم خاورمیانه آشنا میشیم.

ایران

ایرانیها با توجه به تاریخ چندهزار ساله شون دارای فرهنگ منحصر به فردی هستن. احساس غرور نسبت به گذشته شون دارن. ادبیات حماسی مخصوصاً شاهنامه در ایجاد این غرور خیلی تاثیر داشته.

بعضی از نویسندگان خارجی گفتن که عنصر افراط در روحیه ایرانیان زمینه ساز خلاقیت اونها در زمینه ادب و هنره.

ایرانیان به حفظ موقعیت شغلی و اجتماعی و آبروداری اهمیت میدن و از درگیری با سالمندان و صاحبان مقام خودداری میکنن. به همین دلیل تا حد زیادی درونگرا، محافظه کار، متملق، فرصت طلب، تقدیرگرا، سازشکار و اهل زد و بند شدن. در عین حال خیرخواه، بردبار، صبور، پایبند به اخلاقیات، خجالتی و پر از مهر خداوند هستن. 

فرهنگ ایرانی پر از خوشبینی به زندگی و مهربانیه و نسبت به همه حسن ظن و محبت داره. علاقمند به نوآوری و رقابت با سایر ملتهاست.

زیبایی فرهنگ و هنر ایرانی در هنرهایی مثل معماری، کاشی‌کاری، قالی‌بافی، منبت‌کاری، خاتم‌کاری، قلم‌زنی، خط، نقاشی، شعر و ادبیات آشکار شده.

جهت اخذ دیپلم رسمی می توانید از مهارت های این رشته استفاده کنید.

لبنان

لبنان هزاران سال محل عبور تمدنهای مختلف بوده به همین دلیل فرهنگی غنی و زنده داره که این فرهنگ در آثار موسیقی این کشور ظاهر شده.

مردم لبنان مدرن و تحصیلکرده و مشابه مردم اروپای مدیترانه ای هستن. لبنانیها دوزبانه هستن و اکثرا غیر از عربی، به فرانسه هم صحبت میکنن. زبان انگلیسی هم رایجه مخصوصا بین دانشجویان.

در لبنان جشنواره های مختلفی برگزار میشه که یکی از جاذبه های توریستی این کشوره. مهمترین اونها جشنواره تابستانی در بعلبک، بیت الدین و بیلبوسه.

در لبنان فرقه ها و مذاهب زیادی زندگی میکنن و هر کدوم مراسم و آداب خودشون رو اجرا میکنن. در شهرها اکثرا مارونیهای مسیحی زندگی میکنن و زندگی و تفریحات به سبک غربی رواج داره ولی در روستاها و شهرهای کوچیکتر مخصوصا مناطقی که شیعیان سکونت دارن، آداب و رسوم مذهبی اجرا میشه. طوایف مختلف لبنان با وجود آداب و رسوم متفاوت، در کنار هم مسالمت آمیز زندگی میکنن و به هم احترام میذارن.

 

 

 

1401 رتبه بندی این مطلب:
3.0
 

نوشتن یک نظر

در این فرم اطلاعات شما را ذخیره می‌کنیم تا بتوانیم نظرات شما را ثبت کنیم. برای مشاهده قوانین به صفحات حریم خصوصی و شرایط استفاده مراجعه کنید
افزودن نظر