0

درس پنجم از فصل 4 مهارت راهنمای عمومی گردشگری

شنبه, 06 خرداد,1396
درس پنجم از فصل 4 مهارت راهنمای عمومی گردشگری
 

در این درس با روحیات ملل منطقه آسیای جنوبی آشنا میشیم.

تایلند

در تایلند به جای سلام و احوالپرسی دستها رو کنار هم قرار میدن و آروم تعظیم میکنن و به این حرکت وایی میگن. این حرکت به جای متشکرم و متاسفم هم به کار میره. هر چه دستها بالاتر باشن دلیل بر احترام بیشتره ولی نباید از سطح چشم بالاتر بره. فرد مقابل هم باید وایی رو انجام بده وگرنه بی ادبی محسوب میشه و مثل امتناع از دست دادن در غربه.

در تایلند گذاشتن بازو روی صندلیی که کسی روش نشسته، بی ادبی به حساب میاد.

مردان و زنان از ابراز احساسات در ملا عام خودداری میکنن.

برای اجداد خودشون احترام زیادی قائل هستن.

افرادی صبورو بامدارا هستن و از رفتار تند و توهین آمیز خودداری میکنن.

اکثر تابلوهاشون در مورد مذهب و سلطنته و گردشگران نباید حرکتی انجام بدن که توهین تلقی میشه.

موقع بازدید از معابد و کاخها باید لباسشون پوشیده باشه و کفشهاشون رو موقع ورود در بیارن.  

تایلندیها غیر از نام اصلیشون، اسم کوتاهی هم دارن که با اون صداشون میکنن. لقب بزرگترها «پی» و لقب کوچکترها «نانگ» هست.

تایلندیها سر رو مقدس و پا رو پست ترین بخش بدن میدونن. به همین علت دست زدن به سر افراد و اشاره کردن به چیزی با پا توهین تلقی میشه.

کتاب رو خیلی باارزش میدونن به همین دلیل نباید کتاب رو روی زمین قرار داد.

در تایلند رنگهای مختلف نماد روزهای هفته است. رنگ زرد نماد دوشنبه ستو چون پادشاه تایلند در این روز متولد شده، پس زرد رنگ سلطنتیه و در سرتاسر کشور پرجمهایی به این رنگ وجود داره که نشان��‌ی وفاداری مردم به سلطنته.

فیل در تایلند ارزش و اهمیت خاصی داره و مردم بهش علاقه دارن.

تایلند رو به نام سرزمین لبخند میشناسن چون مردمش در هر موقعیتی لبخند میزنن. حتی بودا هم به «هپی بودا» یا بودای خندان معروفه. در فروشگاهها اگه با لبخند وارد بشین، برخورد خوبی با شما میکنن و میتونین تخفیف خوبی هم بگیرین.

در آموزشگاه میرعلوی این دروس هم به صورت آنلاین و هم به شکل کلاسی تدریس میشه.

جهت اخذ دیپلم رسمی می توانید از مهارت های این رشته استفاده کنید.

مالزی

بیشتر مردم مالزی مسلمونن بنابراین گوشت خوک و مشروبات الکلی نمیخورن و جمعه شبها که روز تعطیلشونه، مهمونی نمیگیرن و درهر مهمانی‌ای مخصوصاً اگه مختلط باشه، شرکت نمیکنن. مسلمانها فروشگاهها و رستورانهای خاصی دارن که با آرم «حلال» مشخص شده.

مردم مالزی آرام، خونگرم، خوش برخورد  و مهمان نواز هستن. سنت و مدرنیته رو در کنار هم پذیرفتن و خانمهای باحجاب و بی‌حجاب در کنار هم کار میکنن. مالزی کشور صلح و دوستیه و نژادهای مختلفی در اونجا در کنار هم زندگی میکنن. وقتی به هم میرسن، سلام میکنن و دست میدن. مردها هر دو دستشون رو دراز میکنن و پشت دست طرف مقابل رو لمس میکنن. بعد هر دو دست رو به طرف سینه عقب میکشن. این حرکت یعنی «درود خودم رو از صمیم قلب میگم.» در آغوش گرفتن جزو رسومشون نیست.

زبانشون مالزیایی و انگلیسی هم در اونجا رایجه.

بهتره قبل از رفتن به منزلشون تماس تلفنی داشته باشین. موقع ورود باید کفشها رو در بیارین. در پذیراییها معمولا نوشیدنی تقدیم میشه که بهتره پذیرفته بشه.

همیشه برای خوردن غذا و گرفتن اشیا از دست راست استفاده میکنن. انگشت سبابه دست راست برای اشاره به اشخاص یا جاها نباید استفاده بشه. مالزیاییها موقع اشاره از انگشت شست استفاده میکنن یا هر 4 انگشت رو غیر از سبابه جمع میکنن.

تجارت مواد مخدر در مالزی جرمه و مجازاتش اعدامه.

 

هندوستان

هندیها مردمی ساده، صمیمی و مهربان هستند.

رقص و آواز جزء مکاتب دینیشون به حساب میاد و علاقه زیادی بهش دارن.

آداب و رسوم منحصر به فردی دارن از جمله مراسم سنتی و جشنها و اعیاد. یکی از این مراسم جشن روشناییه که نزدیک هشت میلیون هندی در اون لامپهای کوچک و بزرگی روشن میکنن.

هندیها ادویه زیاد مصرف میکنن. در غذا خوردن اصراف نمیکنن چون معتقدن زیاد غذا خوردن باعث تنبلی و مانع رشد فکری میشه. بیشتر غذاهای گیاهی میخورن و سعی دارن جان موجود زنده ای رو برای خوردن نگیرن. معتقدن گاو ماده رو نباید کشت. با دست غذا میخورن چون معتقدن بین غذا و انسان نباید واسطه ای باشه تا انرژی جاری بشه.

لیموترش و فلفل سبز و قرمز رو برای دور کردن ارواح بد به در ورودی آویزان میکنن. گذاشتن کفش یا دمپایی در پشت ماشین هم از یک اسطوره هندی گرفته شده و برای سلامتی در راه سفره.   

 

 

1443 رتبه بندی این مطلب:
5.0
 

نوشتن یک نظر

در این فرم اطلاعات شما را ذخیره می‌کنیم تا بتوانیم نظرات شما را ثبت کنیم. برای مشاهده قوانین به صفحات حریم خصوصی و شرایط استفاده مراجعه کنید
افزودن نظر