0

درس سوم از فصل 10 مهارت راهنمای عمومی گردشگری

ﺳﻪشنبه, 23 خرداد,1396
درس سوم از فصل 10 مهارت راهنمای عمومی گردشگری
 

در این درس با دستگاههای ورودی و خروجی آشنا میشیم.

دستگاههای ورودی داده ها رو دریافت میکنه و بعد از تبدیل به اطلاعات قابل فهم برای کامپیوتر، به حافظه اصلی منتقل میشه. بعد داده ها از طریق CPU پردازش میشن. مهمترین دستگاههای ورودی عبارتند از:

- صفحه کلید keyboard : رایجترین ورودی کامپیوتره. اغلب کیبردهای استاندارد 101 تا 104 کلید دارن.

- ماوس mouse :ساده ترین راه برای ورود اطلاعاته که از یک مدار و چند تا کلید درست شده.

- پویشگر scanner : برای وارد کردن تصاویر و اسناد به کامپیوتر استفاده میشه. شبیه دستگاه فتوکپی عمل میکنه و با استفاده از تجهیزات حساس به نور تصویری رو که روی کاغذه، میسازه. اسکنرها دو نوع هستن. 1/ اسکنرهای دستی که در فروشگاهها، فرودگاهها و... برای خوندن بارکد کالاها استفاده میشه. 2/ اسکنرهای رومیزی که برای اسکن تصاویر و.. به کار میره.

- لوح لمسی touch pad : در لپتاپها و بعضی از صفحه کلیدها وجود داره و کاربردش شبیه ماوسه.

- صفحه نمایش لمسی touch screen : نوعی از صفحه نمایشه که میتونه محل تماس انگشت رو تشخیص بده و برای ورود اطلاعات دیگه نیازی به صفحه کلید یا ماوس نیست.

- قلم نوری light pen : یک قلمه که با کشیدن یا اشاره روی صفحه نمایش اثرش آشکار میشه و برای بعضی از کارهای گرافیکی به کار میره.

- میکروفن microphone : برای انتقال صدا به کامپیوتر استفاده میشه. هدست و هندزفری وسیله ایه که از ترکیب یک میکروفن و یک اسپیکر استفاده شده.

- دوربین  اینترنتی webcam : عملکردش درست مثل دوربین معمولیه ولی دیگه فیلم وجود نداره و تصاویر در حافظه دوربین ضبط میشه. این دوربینها توانایی گرفتن فیلم رو هم دارن.

واحد خروجی اطلاعات تولید شده در کامپیوتر رو از حافظه اصلی دریافت و به دستگاههای خروجی منتقل میکنن. مهمترین دستگاههای خروجی عبارتند از:

- صفحه نمایش monitor : مهمترین دستگاه خروجیه که برای نمایش دادن اطلاعات خروجی به کار میره و بدون مونیتور کاربر نمیتونه از کامپیوتر استفاده کنه.

- چاپگر printer : برای چاپ اطلاعات روی کاغذ به کار میره. چاپگرها بر اساس عملکردشون به دو دسته تقسیم میشن. 1/ چاپگرهای ضربه ای مکانیکی هستن و با ضربه زدن روی نوار آغشته به جوهر و باقی موندن اثر روی کاغذ کار میکنن و به سه دسته سوزنی، چرخی و زنجیری تقسیم میشن. 2/ چاپگرهای غیرضربه ای که برای چاپ از روشهای دیگه ای استفاده میکنن و شامل چاپرهای لیزری و جوهرافشان میشن.

- رسام plotter : یک نوع پرینتره که برای چاپ نقشه های بزرگ استفاده میشه.

 بلندگو speaker : برای بخش موسیقی و سایر صداها استفاده میشه.

جهت اخذ دیپلم رسمی می توانید از مهارت های این رشته استفاده کنید.
3044 رتبه بندی این مطلب:
5.0
 

نوشتن یک نظر

در این فرم اطلاعات شما را ذخیره می‌کنیم تا بتوانیم نظرات شما را ثبت کنیم. برای مشاهده قوانین به صفحات حریم خصوصی و شرایط استفاده مراجعه کنید
افزودن نظر