0

درس دوم از فصل 6 مهارت راهنمای عمومی گردشگری

پنجشنبه, 18 خرداد,1396
درس دوم از فصل 6 مهارت راهنمای عمومی گردشگری
 

در این درس با نقش پدیده های جغرافیایی در صنعت جهانگردی آشنا میشیم.

گردشگری و محیط در ابعاد انسانی و طبیعی به هم وابسته هستند. محیط میتونه جاذبه و دافعه ایجاد کنه. امکاناتی مثل هتلها، تاسیسات و امکانات دسترسی همه در ارتباط با محیط هستند.

با گسترش گردشگری استفاده و تغییرات در محیط هم به طور مداوم صورت میگیره و برای برآورده کردن نیاز و خواست گردشگران هتل، راههای هوایی، دریایی و زمینی، فرودگاه و مکانهای تفریحی ساخته میشه. این امکانات معمولا در کنار دریا، رود، جگل و کوه ساخته میشه. به همین دلیل توسعه گردشگری باعث ایجاد تغییرات و چالش در محیط زیست میشه.

در گذشته برای ایجاد امکانات گردشگری توجه زیادی به محیط نمیشده ولی از اوایل این قرن توجه به حوزه های محیطی، سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی در ارتباط با گردشگری شکل گرفته.

شدت و ضعف فعالیتهای گردشگری در هر منطقه میزان ایجاد تغییرات محیط زیستی در اون رو تعیین میکنه و میتونه چشم اندازها و فضای جغرافیایی ویژه ای رو ایجاد کنه.

جغرافیای جهانگردی به مطالعه ارتباط اشکال مختلف جهانگردی با محیط های طبیعی و فرهنگی و اثرات این فعالیتها در مناطق میپردازه. در واقع کارش بررسی تاثیر متقابل انسان و محیط در هنگام سفره. در این ارتباط تمام عوامل در هر مکان در ارتباط انسانی و طبیعی بررسی میشه.

سفرهای داخلی و خارجی بخشی از اقتصاد ملی کشورها رو تشکیل میده.

از طرف دیگه نوع سفر و استفاده از تعطیلات با سلامت روح و جسم مرتبطه که اینجا موضوع جغرافی پزشکی مطرح میشه. در واقع میان انسان و محیطی که تعطیلاتش رو در اون میگذرونه از نظر آب و هوا و طبیعت ارتباط وجود داره.  

جهت اخذ دیپلم رسمی می توانید از مهارت های این رشته استفاده کنید.
1790 رتبه بندی این مطلب:
2.5
 

نوشتن یک نظر

در این فرم اطلاعات شما را ذخیره می‌کنیم تا بتوانیم نظرات شما را ثبت کنیم. برای مشاهده قوانین به صفحات حریم خصوصی و شرایط استفاده مراجعه کنید
افزودن نظر