0

درس دوم از فصل 4 کتاب مهارت راهنمای عمومی گردشگری

شنبه, 23 اردیبهشت,1396
درس دوم از فصل 4 کتاب مهارت راهنمای عمومی گردشگری
 

 

در این درس با خصوصیات ملل قاره‌ی آمریکا آشنا میشیم.

برزیل

همیشه زیر تسلط سفیدپوستان بوده به همین دلیل تعیین سهم سرخپوستان و سیاه پوستان در فرهنگ این کشور سخته. تاثیر سرخپوستان در ناحیه آمازون بیشتره و سیاه پوستان در مناطق ساحلی مخصوصاً ریودوژانیرو نیرومند و فعاله.

سرخپوستان و سیاه پوستان همیشه مردمی فقیر و محروم از حقوق انسانی بودن ولی با شجاعت جنگیدن.

از جمله رسوم اونها مخصوصاً در نواحی آمازون و شمال شرق، پوشیدن لباس قرمز برای زنانه. این انتخاب هم در نواحی سبز و خرم و هم در مناطق خشک و ریگزار زمینه‌ی گیرا و مهیجی رو فراهم میکنه و جذابیت خاصی به زنها میده.

سیاهان برزیلی و آمریکایی به موسیقی علاقه دارن، مخصوصاً موسیقی جاز. تفاوتشون اینه که سیاهان آمریکا بیشتر به شعر و آواز اهمیت میدن ولی سیاهان برزیلی به رقص و حرکات بدنی.

جهت اخذ دیپلم رسمی می توانید از مهارت های این رشته استفاده کنید.

مکزیک

در مکزیک سنتهای مذهبی و فرهنگی اهمیت زیادی داره.

مردم مکزیک خونگرم و پایبند به روابط خانوادگی هستن. جوانها زود ازدواج میکنن و تعلقات فامیلی دارن. هر چند این موضوع هم تحت تاثیر فرهنگهای وارداتی قرار گرفته و تغییر کرده.

در آمریکا معتقدن نصب نعل اسب بالای سر در خونه شانس میاره و همیشه سر این بحث دارن که باید وارونه باشه یا سر بالا و کدوم تاثیرش بیشتره. عده ای هم اعتقاد دارن نصب نعل بالای تختخواب مانع کابوس دیدن میشه.

همچنین معتقدن شکستن آینه 7 سال بدبختی میاره و برای رفع بدبختی باید شکسته های آینه با دقت جمع بشه و زیر نور ماه در جایی دفن بشه. عنکبوت رو نفرین شده میدونن و معتقدن اگه عنکبوت روی شونه‌ی کسی راه بره، نباید اونو کشت، بلکه باید به سرعت شمع یا فانوسی روشن کرد تا فرد مورد نظر گرفتار نفرین نشه.

 

1580 رتبه بندی این مطلب:
4.5
 

نوشتن یک نظر

در این فرم اطلاعات شما را ذخیره می‌کنیم تا بتوانیم نظرات شما را ثبت کنیم. برای مشاهده قوانین به صفحات حریم خصوصی و شرایط استفاده مراجعه کنید
افزودن نظر