• درس های دیپلم هتل داری

    دروس دیپلم هتل داری

  • درس های دیپلم هتل داری

دروس دیپلم هتل داری

درس های دیپلم هتل داری کدام است؟. باید به شما بگویم شبیه هر رشته تحصیلی دیگری برای طی کردن دوره سه ساله دیپلم هتل داری نیز باید دروس تخصصی و عمومی را پاس کنید. از همین رو در مقاله پیش رو سعی بر آن داریم تا پیرامون آشنایی بیشتر شما با این رشته تحصیلی به معرفی این دروس بپردازیم. این را به یاد داشته باشید که با خرید دیپلم هتل داری دیگر نیازی به پاس کردن این دروس نیست. بلکه شما با در دست داشتن یک جزوه که به صورت گلچین شده این دروس را به صورت مختصر و مفید برای آشنایی بیشتر شما دسته بندی کرده است. می توانید به دیپلم بسیار کاربردی هتل داری دست پیدا کنید. برای اخذ دیپلم هتل داری کافی است به وب سایت میر علوی سری بزنید. از طریق درگاه های ارتباطی که برای شما در نظر گرفته شده است. با متخصصین بخش آموزش ارتباط برقرار کنید. سپس سؤالات خود را در راستای خرید و قیمت دیپلم هتل داری جویا شوید. با ما همراه شوید تا با ریز درس های که برای این رشته مورد نیاز است بیشتر آشنا شوید.

درس های دیپلم هتل داری

همان طور که می دانید یک سری دروس به صورت پایه و برخی به صورت تخصصی به شما آموزش داده می شوند. منظور از دروس پایه دروس مشترکی است که بین تمام رشته ها تکرار می شود. منظور از دروس تخصصی نیز درس های است که الزاماً تنها برای درس هتل داری و طی کردن. دوره سه ساله آن برای کسب دیپلم هتل داری نیاز به مطالعه آن است گفته می شود.

دروس پایه یا درس های مشترک

اصول سازمان و مديريت ۱ و ۲. كليات اقتصاد. اصول حسابداري. شناخت و كاربرد مديريت. تاريخ ايران. مباني كشور شناسي. مباني جامعه شناسي و روانشناسي اجتماعي. عوارض و نتايج توريسم. مطالب شرح حال بزرگان. شناخت فرهنگ اقليت هاي ايران. دروس اصلی مدیریت هتلداری. حقوق كار و تأمين اجتماعي. كاربرد كامپيوتر در صنعت جهانگردي و هتلداري. مديريت بازاريابي و تبليغات. اقتصاد جهانگردي. مباني و مقررات حقوق صنعت جهانگردي و هتل داري. روابط عمومي. شناخت روحيات ملل. تجزيه و تحليل مسائل اجتماعي ايران. مباني مردم شناسي. شاخت صنايع دستي ايران. بهداشت و كمك هاي اوليه. نقشه خواني و آشنايي با نقشه ها. جغرافياي جهانگردي ايران. جغرافياي جهانگردي عمومي. شناخت صنعت گردشگري. گذراندن اوقات فراغت. آداب سفر در اسلام. زبان انگليسي ۱ و ۲. زبان دوم ۱ و ۲.

دروس اختصاصی مدیریت هتلداری

شناخت تأسيسات اقامتي و پذيرايي و تشكيلات آن. حسابداري هتلداري. پذيره ۱ و ۲. خدمات رستوران ۱ و ۲. آشپزي ۱ و ۲. شيريني پزي ۱ و ۲. بهداشت مواد غذايي. اصول تغذيه و رژيم هاي غذايي. بهداشت كار و ايمني. محاسبه قيمت تمام شده. شناخت و نگهداري تأسيسات هتل. خانه داري ۱ و ۲. زبان انگليسي تخصصي ۱ و ۲. كارآموزي.

جهت اخذ دیپلم رسمی می توانید از مشاوره رایگان ما استفاده کنید.

معرفی گرایش های رشته هتل داری در مقطع کارشناسی (لیسانس پیوسته)

شما بعد از اینکه مدرک دیپلم رشته هتل داری را کسب کردید. می توانید راهی دانشگاه شوید. در آنجا اگر دوره چهار ساله کارشناسی را سپری کنید شرایط کار برای شما شکل متفاوت تری را به خود می گیرد. برای این رشته جذاب باید در دوره کارشناسی چیزی در حدود ۱۳۳ واحد را بگذارنید. بسته به شهری که در آن زندگی می کنید این دروس می تواند رایگان در دانشگاه های سراسری مطالعه شود. یا اینکه در دانشگاه های آزاد به مطالعه دروس با پرداخت مبلغی به عنوان شهریه بپردازید.

معرفی گرایش های رشته هتل داری در مقطع کارشناسی ارشد (فوق لیسانس)

اگر قصد دارید در مقطع فوق لیسانس هتل داری مشغول به تحصیل شوید. باید به شما بگویم در کشور ما مقطع کارشناسی این رشته وجود ندارد. از همین رو می توانید گرایش های خود را تغییر و تحصیل کنید. رشته های برنامه ریزی توسعه جهانگردی و مدیریت بازاریابی جهانگردی مجموعه مدیریت جهانگردی بخشی از این گرایش ها محسوب می شود. در غیر این صورت باید به کشورهای خارجی برای ادامه تحصیل سفر کنید و با گوله باری پر برای مدیریت هتل های لوکس و لاکچری راهی کشور شوید. در هر صورت در دوره ارشد دانشجویان باید در دو گرایش سی دو واحد را به صورت تخصصی پاس کنند.

توانایی‌های لازم برای رشته هتل داری

اگر می خواهید فارغ التحصیل رشته هتل داری شوید باید با فنون و علوم دیگری نیز آشنایی داشته باشید. این امر بدون تردید به شما کمک خواهد کرد که در مرتبه شغلی بهتری مشغول به تحصیل شوید. برای مثال شما می توانید زبان دومی را به صورت تخصصی بیاموزید. البته این امر در بین دانشجویان به صورت الزامی در دروس تخصصی و پایه وجود دارد. آموزش دیدن زبان فرانسه، آلمانی و عربی از مولفه های اصلی این رشته به شمار می آید. فارغ از دانش زبان دوم یکی دیگر از توانایی های که شما را در این زمینه یاری می کند آشنایی با کامپیوتر است. هر چقدر علم شما در این زمینه بیشتر باشد در بخش متصدی گری هتل داری موفق تر گام خواهید برداشت.

موقعیت شغلی در ایران با اخذ دیپلم هتل داری

زمانی که شما دیپلم یک رشته تخصصی را در دست دارید نقطه شروع متفاوتی برای شما رقم خواهد خورد. از همین رو به شما توصیه می کنیم با پیشرفت کردن و فارغ التحصیل شدن در دانشگاه به این مهم دامن بزنید. رشته هتل دارید زمینه‌های تخصصی صنعت هتلداری مانند واحدهای پذیرایی و اقامتی، مؤسسات ملی و جهانگردی و شرکت‌های حمل و نقل هوایی به راحتی امکان حضور شما را بعد از اتمام دوره تحصیلیتان فراهم می کند.

کلام آخر پیرامون درس های دیپلم هتل داری

همان طور که در طی مقاله پیش رو مطالعه کردید هتل داری نیز همانند سایر رشته های تحصیلی نیاز به دو گروه تخصصی و عمومی را برای سپری کردن امری الزامی می داند. از همین رو شما برای رسیدن به دیپلم هتل داری باید درس های عمومی که در تمام رشته ها به صورت مشترک تکرار می شود را در قدم اول پاس کنید. سپس در کنار آن به صورت تخصصی به مطالعه دروس تخصصی هتل داری بپردازید. این مهم در مقطع دیپلم برای شما این امر را فراهم می سازد که به مدرک تحصیلی دیپلم برای شروع تحصیل به راحتی دست پیدا کنید. البته برای کوتاه کردن این دوره سه ساله در صورتی که دیپلم دیگری در دست داشته باشید یا اینکه دیپلم ردی باشید و یا به طور ناخواسته ترک تحصیل کرده باشید. وب سایت تخصصی میر علوی راه حل های سازنده ای را برای شما در سر دارد. امید است مطالب پیش رو در راستای آشنایی بیشتر شما عزیزان با درس های دیپلم هتل داری مورد توجه شما عزیزان قرار گرفته باشد.

نوشتن یک نظر

در این فرم اطلاعات شما را ذخیره می‌کنیم تا بتوانیم نظرات شما را ثبت کنیم. برای مشاهده قوانین به صفحات حریم خصوصی و شرایط استفاده مراجعه کنید
افزودن نظر