• درس های دیپلم حسابداری

    آشنایی با درس های دیپلم حسابداری

  • درس های دیپلم حسابداری

آشنایی با درس های دیپلم حسابداری

درس های دیپلم حسابداری به دو دسته عمومی و تخصصی تقسیم می شوند. شما زمانی که در مقطع کاردانش انتخاب واحد می کنید. رشته حسابداری می شود رشته قطعی شما برای ادامه تحصیل با دو دسته بندی برای درس های حسابداری آشنا می شوید. درس های عمومی که شامل ادبیات و ریاضی و این قبیل درس ها است. درس های تخصصی که خود به دو دسته مقدماتی و تکمیلی دسته بندی می شود. سپس در دانشگاه شما درس های تخصصی را به صورت پیشرفته در مرحله سوم دنبال می کنید. درس های شبیه حسابداری مقدماتی، آمار و سایر دروس مربوط به این رشته که هر کدام خود مباحث بسیار گستردها ی را برای شما در بر دارد. قیمت دیپلم حسابداری، شما برای اخذ دیپلم حسابداری نیاز است با این درس ها آشنایی داشته باشید. حال آنکه با خرید دیپلم حسابدرای نیازی به مطالعه ریز به ریز این دروس نخواهید داشت. بلکه با مطالعه کلی یک جزوه چند صفحه ای و آشنایی با دروس حسابداری می توانید. به این مدرک دست پیدا کنید. با این همه حال در مقاله پیش رو سعی بر آن داریم تا شما عزیزان را با درس های تخصصی حسابداری بیشتر از قبل آشنا کنیم. تا اگر تمایل به انتخاب این رشته برای ادامه تحصیل داشتید با دید باز تری به سراغ آن بروید. با ما همراه باشید اگر قرار است یک حسابدار زبده شوید و راهی شرکت های بین المللی برای کار شوید.

درس های دیپلم حسابداری

درس های دیپلم حسابداری، برای اینکه بتوانید اخذ دیپلم حسابداری دست پیدا کنید. باید مهارت های فوق را به خوبی بدانید.

حسابداری عمومی مقدماتی

مفاهیم حسابداری، مستندسازی و بایگانی اطلاعات حسابداری و پرونده های مالی، تهیه و تنظیم گزارشها و صورتهای مالی اساسی موسسات خدماتی و اصلاحات و بستن حسابهای دائم و موقت، ثبت رویدادهای مالی، ثبت اطلاعات در دفاتر حسابداری، حسابداری در موسسات بازرگانی، کارپردازی در موسسات، بکارگیری مفاهیم حسابداری حقوق و دستمزد مربوطه، تهیه وتنظیم پیش نویس لیست حقوق و مستندات مربوطه، بکارگیری نرم افزار اکسل در حسابداری است.

جهت اخذ دیپلم رسمی می توانید از مهارت های این رشته استفاده کنید.

حسابداری عمومی تکمیلی

انجام عملیات مربوط به وجوه نقد، صندوق، محاسبه مالیات بر درآمد واردهای تجاری، بکارگیری استانداردهای حسابداری در ایران. تنخواه گردان، بانک و صورت مغایرت بانکی، انجام عملیات مربوط به بدهی ها و تعهدات، انجام عملیات مربوط به مطالبات، انجام عملیات مربوط به موجودیها، ارزیابی موجودیها. انجام عملیات مربوط به دارایی های غیرجاری (رابت)، محاسبه مالیات بر ارزش افزوده و اظهارنامه مالیاتی. تهیه و تنظیم صورت معاملات فصلی، تهیه گزاارش های مالی (ترازنام، سود و زیان و سرمایه). بکارگیری نرم افزار اکسل در حسابداری نیز از سرفصل های حسابداری عمومی به شمار می آید.

رایانه کار حسابداری مالی

بکارگیری نرم افزار واژه پرداز Word در حسابداری، گزارشگیری مالی با نرم افزار Power point، کاربر نرم افزار مالی از مشاغل حوزه امور مالی و بازرگانی است و شامل شایستگی های بکارگیری سیستم عامل، ثبت داده های مالی در نرم افزار Access، بکارگیری اینترنت، بکارگیری صفحه گسترده Excel، بایگانی اسناد و مدارک مالی در نرم افزار One note، ایجاد دوره مالی با استفاده از نرم افزار حاسابداری، انجام عملیات مربوط به دریافتی و پرداختی، کدینگ حسابهای مناسب با فعالیت شرکت، طبقه بندی حسابهای تفصیلی در نرم افزار، انجام عملیات خرید و فروش محصولات و خدمات شرکت سر فصل های است که در بخش رایانه در حسابداری مالی شما آموزش می بینید.

حسابدار صنعتی درجه ۲

محاسبه حقوق و دستمزد کارگران بخش غیردولتی (تامین اجتماعی)، ثبت و کنترل هزینه مواد، هزینه یابی در موسسات تولیدی، طبقه بندی هزینه ها و گزارشات، هزینه یابی سربار در موسسات تولیدی، ثبت، تنظیم یا محاسبه حقوق و دستمزد در واحدهای تولیدی (بهای تمام شده)، انجام محاسبات بهای تمام شده و تهیه جداول و گزارشات مربوطه با استفاده از نرم افزار اکسل است.

حسابدار حقوق و دستمزد

توانایی محاسبه حقوق و دستمزد و تنظیم گزارشات لازم را با توجه به اصول و مفاهیم حسابداری یک حسابدار حقوق و دستمزد بعد از سپری کردن این دوره باید بداند. همچنین پیرامون قوانین جاری و اطلاعات فردی کارکنان نیز اطلاعات کافی داشته باشد.

کاربر امور بانکی

پیاده سازی اصول حقوقی حاکم بر معاملات، ارایه تسهیلات بانکی، سفته و برات، گشایش اعتبارات اسنادی، ثبت عملیات انواع چک، بکارگیری اصول و مفاهیم بانکداری، افتتاح، انسداد و محاسبه سود سپرده ها، ارائه تسهیلات اعطایی، انجام امور تحویلداری در صندوق، برقراری ارتباط مؤثر با مشتریان از مهم ترین بخش های است که در این سرفصل آموزش داده می شود.

مسئول سفارشات

اولویت بندی درسفارشات، درخواست خریدکالا پس از کنترل موجودی، اخذ گزارش از موجودی انبار، انجام سفارش به روش های نوین و الکترونیکی است و با مشاغل انباردار، مسئول سفارشات خارجی و کارپرداز در ارتباط است.

سرپرست ترخیص محصول

سرپرست ترخیص محصول کسی است. که بتواند از عهده کنترل و محاسبه برگ های کالاهای خریداری شده، تقسیم کار، نظارت بر بارگیری و کنترل نهایی و تهیه گزارشات برآید.

کلام آخر پیرامون اهیمت دیپلم حسابداری

دیپلم حسابداری به دلیل پر کاربرد بودن در رده پر طرفدار ترین رشته ها قرار دارد. از آنجایی که فرد بعد از کسب دیپلم حسابداری به راحتی می تواند. در شرکت های دولتی و شرکت های خصوصی و یا حتی در فروشگاه ها مشغول به کار شود. حتی اگر شما با در اختیار داشتن. دیپلم حسابداری به راحتی می توانیددر آزمون های مربوط به بانک نیز شرکت کنید. البته اگر نیاز به مدرک فوق دیپلم و لیسانس باشد. باید این دوره را در دانشگاه سپری کنید و سپس راهی دانشگاه شوید با این حال نیاز است. مهارت های را در این راستا بیاموزید تا با اصول حسابداری در قدم اول آشنا شوید. در گام های بعدی ما به شما به صورت پیشرفته تر یادگیری نرم افزارهای مربوط به حسابداری را توصیه می کنیم. زیرا شرکت های بسیاری کارهای خود را دیگر به صورت دستی دنبال نمی کنند. بلکه با استفاده از نرم افزارهای هوشمند. روند حساب و کتاب خود را به صورت ثبت در سیستم به انجام می رسانند.

نوشتن یک نظر

در این فرم اطلاعات شما را ذخیره می‌کنیم تا بتوانیم نظرات شما را ثبت کنیم. برای مشاهده قوانین به صفحات حریم خصوصی و شرایط استفاده مراجعه کنید
افزودن نظر