0

درس های دیپلم کامپیوتر

پنجشنبه, 19 فروردین,1400
درس های دیپلم کامپیوتر
 

دروس دیپلم کامپیوتر

درس های دیپلم کامپیوتر همانند سایر رشته های فنی و کاردانش به دو دسته تقسیم می شود. برای اخذ مدرک دیپلم نیاز است شما دو درس عمومی و تخصصی را پاس کنید. درس های عمومی به درس های گفته می شود که دانش آموزان به صورت مشترک طی می کنند. این دروس در برخی موارد حتی با درس های رشته نظری نیز یکسان است. در حالی که درس های تخصصی رشته کاردانش و فنی و حرفه ای هم حتی با یک دیگر در یک رشته تفاوت دارد. در مقاله پیش رو سعی بر آن داریم تا پیرامون دروسی که برای اخذ مدرک دیپلم به آن نیز است به صورت مختصر بپردازیم. اگر شما هم قصد گرفتن دیپلم کامپیوتر را دارید و می خواهید به ادامه تحصیل در این رشته بپردازید. به شما توصیه می کنیم در ادامه با ما همراه باشید تا بیشتر از قبل با این رشته کارآمد آشنایی پیدا کنید.

درس های دیپلم کامپیوتر

همان طور که می دانید برای اخذ و قیمت دیپلم کامپیوتر چهار رشته متفاوت برای شروع در پیش روی شما قرار دارد. تصویر سازی رایانه ای، طراحی صفحات وب، تولید چند رسانه ای و پایگاه وب رشته های است که برای انتخاب در پیش روی شما قرار دارد. هر کدام از این چهار رشته نیز درس های تخصصی مخصوص به خود را دارد که در ادامه به معرفی آن ها می پردازیم.

دیپلم کارودانش تصویر سازی رایانه ای

دیپلم تصویرسازی کامپیوتر کاردانش از جمله رشته های پردرآمد مناسب با بازار کار است که زیر نظر سازمان فنی حرفه ای اعطا می گردد. برای این منظور کافی است به وب سایت میر علوی سری بزنید و از مشاورین بخش آموزش پیرامون بازار کار بعد از کسب مهارت سوالات خود را جویا شوید. کاربر رایانه. کاربر نرم افزار اداری. طراح گرافیک رایانه ای. رایانه کار Freehand. رایانه کار Corel Draw. شهروند الکترونیک. کاربر Flash MX.

دیپلم کارودانش دیپلم طراحی صفحات وب

هدف این رشته تربیت نیروی انسانی ماهر در زمینه اجرا و ویرایش طرح های گرافیکی با تکیه بر بکارگیری عناصر خط، نقطه، سطح و غیره به جهت ایجاد تصاویر متحرک برای محیط وب و ایجاد صفحات وب ایستا وپویا با استفاده از HTML و نرم‌افزارهای Flash و Dreamweaver است. کاربر رایانه. کاربر نرم افزار اداری. طراح گرافیک رایانه ای. طراح مقدماتی صفحات وب. رایانه کار Visual interdev. رایانه کار Dream weaver. کارور Flash MX. رایانه کار Ciw.

دیپلم کارودانش دیپلم تولید چند رسانه ای

هنر جویانی که به ایجاد تصویر متحرک یا همان پویانمایی علاقه مند هستند با ورود به این رشته می توانند خلاقیت های خود را به تصویر بکشند. فعالیت در کارهای نظیر میکس و مونتاژ فیلم و صدا نیز در زیر گروه این رشته تحصیلی قرار دارد. هدف از این رشته تربیت دانش آموزان برای تولید نرم افزارهای چند رسانه ای، متحرک سازی، تدوین فیلم و صدا گذاری با بهره گیری از نرم افزارهای مرتبط است. با کسب مهارت های لازم دانش اموخته می تواند در شغل های فوق مشغول به کار شود. منشي كامپيوتري، مسئول كارگاههاي آموزشي، كمك مربي آموزش كامپيوتر، تهیه و تولید نرم افزار هاي چند رسا نه اي، حضور در شركتهاي طراحي و ويرايش فيلم و شركتهاي عكاسي ديجيتالي تنها بخشی از فعالیت های است که می توانید در آن حضور پیدا کنید. ۵- كار در شركت هاي تبليغاتي. ۶ – توليد كننده كليپ هاي تبليغاتي. کاربر رایانه. کاربر نرم افزار اداری. طراح گرافیک رایانه ای. رایانه کار تدوین فیلم و صدا. رایانه کار Director MX. تولید چند رسانه ای Authorware. کارور Flash MX. شهروند الکترونیک.

جهت اخذ دیپلم رسمی می توانید از مهارت های این رشته استفاده کنید.

دیپلم کارودانش برنامه نویس پایگاه داده

یکی از رشته های که در بخش کامپیوتر می توانید از آن بهره بگیرید پایگاه داده است. پایگاه داده و یا بانکه اطلاعات به مجموعه ای از داده ای با ساختار منظم و قابل دسترسی گفته می شود. به زبان ساده تر اگر بخواهیم بگویم پایگاه داده یا دیتا بیس مجموعه از جداول هستند که می توانند به صورت مستقل بوده و یا با یک دیگر در ارتباط باشند. به عنوان مثال یک دانشگاه به راحتی می تواند با دانستن این علم اطلاعات مربوط به هر دانشجو را دسته بندی کند. کلیه دانش آموزانی که به هر دلیلی موفق به اخذ دیپلم خود نشده اند. به راحتی می توانند با حضور در موسسات آموزشی یا به صورت غیر حضوری با مراجعه به وب سایت های آموزشی شبیه میر علوی نیازهای خود را مرتفع کنند. یعنی می توانند زیر نظر فنی و حرفه ای رشته کامپیوتر و سپس رشته فوق را انتخاب و با طی کردن ��رخی از دروس و تطبیق دادن سایر نمرات دیپلم کامپیوتر خود را در دست بگیرند. این را به یاد داشته باشید که با طی کردن دروس مهارتی و تخصصی شما به سادگی می توانید به دانشگاه راه پیدا کنید. کاربر رایانه. کاربر نرم افزار اداری. برنامه نویس ویژوال بیسیک مقدماتی. کاربر بانک اطلاعاتی Access, Sql. مهارت عمومی برنامه نویسی. برنامه نویس VB و Delphi. دروس عمومی برای اخذ دیپلم کامپیوتر. دین و زندگی ۱. دین و زندگی ۲. دین و زندگی ۳. زبان فارسی ۱. زبان فارسی ۲. ادبیات فارسی ۱. ادبیات فارسی ۲. عربی ۱. عربی ۱/۲. عربی ۲/۲. زبان خارجی ۱. زبان خارجی ۲. مطالعات اجتماعی. فیزیک ۱ و آزمایشگاه. شیمی ۱ و آزمایشگاه. ریاضی ۱. علوم زیستی و بهداشت. تاریخ معاصر ایران. جغرافیای عمومی و استان. تربیت بدنی ۱. تربیت بدنی ۲. آمادگی دفاعی.

کلام آخر دروس دیپلم کامپیوتر

همان طور که در طی مقاله پیش رو مطالعه کردید. رشته کامپیوتر خود به چهار رشته مجزای دیگر دسته بندی می شود. از همین رو برای طی کردن هر کدام از این چهار رشته نیاز است برخی دروس تخصصی را به صورت جداگانه پاس کنید. تصویر سازی رایانه ای، طراحی صفحات وب، تولید چند رسانه ای و پایگاه وب رشته های چهار رشته ای است که برای ادامه تحصیل در رشته کامپیوتر در پیش روی شما قرار دارد. شما می توانید متناسب با آینده شغلی که این رشته ها در پیش روی شما قرار می دهند به انتخاب یکی از آن ها برای اخذ دیپلم کامپیوتر خود بپردازید. امید است مطالب پیش رو در راستای آشنایی بیشتر شما عزیزان با دروس دیپلم کامپیوتر مورد توجه شما عزیزان قرار گرفته باشد.  

2290 رتبه بندی این مطلب:
4.4

نوشتن یک نظر

در این فرم اطلاعات شما را ذخیره می‌کنیم تا بتوانیم نظرات شما را ثبت کنیم. برای مشاهده قوانین به صفحات حریم خصوصی و شرایط استفاده مراجعه کنید
افزودن نظر