• دیپلم معماری

  • دیپلم معماری
  • روزهای برگزاری

    • شنبه
    • دو شنبه
  • نحوه برگزاری

    حضوری و غیر حضوری
  • طول دوره

    1500 ساعت
  • ظرفیت کلاس

    20
  • هزینه دوره

    8,000,000ريال تومان
  • مشاوره رایگان

دریافت دیپلم معماری

دیپلم معماری و رشته معماری یکی از رشته های بسیار جذابی است. که طرفداران بسیار زیادی را سمت خود جذب کرده است. این رشته یکی از رشته ای بسیار فنی است. که با هنر و خلاقیت دانش آموخته تبدیل می شود و یک طرح بی نظیر را به تصویر می کشد. یک معمار خوب در کنار فرآیند هنری خود نیاز است یک اثر نو و بی بدیل را با قوی تخیل خود خلق کند. مهندس معمار به کسی گفته می شود که با فرم دادن به عناصر هندسی بتواند خلاقیت خود را به رخ بکشد. این هنر نه یک سال و نه ده سال که بیش از هزاران سال گاها به تصویر کشیده می شود. از آنجایی که بعضی از این آثار هنری شبیه و مانندی ندارند. به عنوان آثار تاریخی به ثبت می رسند. پس می توانیم بگویم مهمدس معمار کسی که دارای تفکرات ناب و خلاقانه است. که سبک و سیاق یک فرهنگ را بسته به دید و اقلیم خود در یک منطقه به خصوص با شیوه ای خاص و منحصر به فرد به تصویر می کشد. شاید برایتان جالب باشد که بدانید معماری یکی از هفت هنر اصلی است. که با تلفیق هنر به یک اثر هنری تبدیل می شود. از آنجایی که این فن این روزها بسیار مورد استقبال قرار گرفته است. در مقاله پیش رو سعی بر آن داریم تا پیرامون درس های دیپلم معماری و شرایط اخذ دیپلم معماری مطالبی را با شما عزیزان به اشتراک بگذاریم پس با ما همراه باشید.

شناخت دیپلم معماری

قیمت دیپلم معماری بر اساس مصوبه تعیین شده از سمت آموزش و پرورش برای شما تعیین میشود اگر با دیپلم معماری آشنایی کافی ندارید. باید به شما بگویم این رشته دارای دو جنبه هنری و فنی است. از منظر هنر طراحی و زیبایی شناسی مورد توجه قرار می گیرد و از منظر فنی نیز سازه های بتنی و فلزی با مقاومت مصالح در کنار تاسیسات مکانیکی و الکتریکی مورد اهمیت است. یکی از هنرهای معمار این است که در کنار بعد ساختاری یک ساختمان به سبک و سیاق زندگی افراد در دنیای مدرن نیز اهمیت دهد. به عنوان مثل حذف دیوارهای اضافه از خانه های آپارتمانی امروز و بعد دادن. به فضا برای جلوگیری از افسردگی در فضاهای کوچک، در کنار اصول فیزیکی، نور پردازی و آشنایی با نور صوت از پارامترهای بسیار مهمی است. که از منظر زیبایی شناسی باید معمار به آن اهمیت دهد. امروزه به کسی معمار گفته می شود که طراحی نقشه های ساختمان های جدید را با بازسازی و محافظت از ساختمان های قدیمی بتواند به عهده بگیرد. مهندس معمار اصلی ترین نقش را در زمان ساختمان سازی به عهده دارد. از سوی دیگر معمار ناظر نهایی کسی است. که مسئول نقشه های بنا شامل نقشه های معماری و طراحی و نقشه های محاسبات سازه ای و تاسیساتی است.

جهت اخذ دیپلم رسمی می توانید از مهارت های این رشته استفاده کنید.

بازار کار بعد از اخذ دیپلم معماری

زمانی به کسی وظیفه معماری داده می شود باید بداند پایه و اساس یک ساختمان سازی به عهده اوست. از آنجایی که برای ساخت یک ساختمان باید دو دسته نقشه مد نظر قرار داشته باشد. نقشه معماری و نقشه سازه دو پارامتر مهمی است که یکی بر عهده مهندس معمار است. و دیگری بر عهده مهندس عمران و پیش قدم در این کار مهندس معمار است. زیرا باید در نقشه اولیه به خوبی پلان های مختلف از یک ساختمان را مشخص کند. سپس ریز به ریز نقاط یک ساختمان را تصویر سازی کند. به عنوان مثال محل جایگری آشپزخانه، اتاق نشیمن، اتاق خواب و سایر بخش های یک منزل از وظایف مهندس معمار است. پس از تایید طرح نهایی جزئیات و اسکت بندی تمامی اجزای سازهای طراحی شده توسط مهندس عمران به انجام می رسد.

کسب و کارهای مرتبط با دیپلم معماری

• مدیریت و هماهنگی اجرایی پروژه‌های معماری. • طراحی (از طراح های اولیه تا مراحل اجرایی کار و طراحی اجزا عناصر تشکیل دهنده بنا. • تأسیس و سرپرستی مؤسسات پیمانکاری و احداث ساختمان. • همکاری با کلیه متخصصینی که در حوزه ساماندهی فضای زیست مشغول به کار هستند. • فعالیت با افرادی مثل اکولوژیست‌ها، جغرافی دانان، اقلیم شناسان، برنامه ریزان اقتصادی و اجتماعی. • مهندسی مشاور یعنی رهبری و سرپرستی دفاتر مشاور معماری. • مهندسی ناظر یعنی نظارت عمومی و عالی بر صحت انجام کار در عملیات اجرایی ساختمانی. • طراحی پارک‌ها و میادین شهری و محوطه سازی زیر نظر شهرداری یا به صورت خصوصی. • طراحی تک بناها در مقیاس کوچک و انجام دکوراسیون داخلی. • انجام کارهای پژوهشی و آموزشی در زمینه طراحی فضای زیست. • مشارکت در پروژه‌های برنامه ریزی و طراحی شهری و شهرسازی.

بعد از اخذ دیپلم معماری چه توانایی های باید کسب شود؟

اگر می خواهید در هر حرفه و شغلی موفق شوید. باید به نیاز روز بازار توجه داشته باشید. ما به شما توصیه می کنیم در کنار معماری به اهمیت نقش نرم افزارهای کامپیوتری نیز برای پیش برد اهداف خود توجه داشته باشید. یا اینکه به صورت غیر متفرقه به مطالعه آخرین متدد ها و طرح های روز دنیا بپردازید. به این موضوع توجه نکنید که تنها مدرس وظیفه آموزش دادن به شما را دارد. شما خود نیز باید بکوشید تا توانمند تر از سایر افراد د�� راه رسیدن به اهداف خود گام بردارید. در کنار ذوق و سلیقه و استعدادی که دارید به شما می گویم که داشتن تکنیک از اهیمت بسیار بالایی برخوردار است. اینکه شما قدرت تجسم و خلاقیت بالایی داشته باشید و در کنار آن از محاسبات ریاضی بسیار خوبی نیز بهره گرفته باشید. بدون تردید در رشته معماری موفق تر گام خواهید برداشت. دانش ریاضی و آمار از مهم ترین پارامترهای است که در رشته معماری به آن توحه می شود.

کلام آخر پیرامون دیپلم معماری

این رشته بعد از اخذ دیپلم این شرایط را برای شما فراهم می کند که راهی دانشگاه شوید. اگر به صورت پیوسته از طریق دیپلم نظری راهی دانشگاه شوید نیاز است. یک دوره چهار ساله در مقطع کارشناسی سپری شود. بعد از اینکه دوره کارشناسی شما سپری شد. می توانید برای ارشد معماری در داخل کشور نیز به ادامه تحصیل بپردازید. امید است مطالب پیش رو در راستای آشنایی بیشتر شما با دیپلم معماری مورد توجه شما عزیزان قرار گرفته باشد.

0
0

مرتضی آذرشب

سلام چند سال پیش اقدام به گرفتن دیپلم معماری کردم و واقعا خدمات این مجموعه خیلی عالی بود . با تشکر از جناب آقای علوی و مجموعه خوبشان


0
0

مشاور آموزشی

با سلام خدمت آقای آذرشب عزیز

با تشکر از انتخاب شما، وظیفه ما ارائه بهترین خدمات به مشتری ها و گرفتن رضایت آنهاست.

نوشتن یک نظر

در این فرم اطلاعات شما را ذخیره می‌کنیم تا بتوانیم نظرات شما را ثبت کنیم. برای مشاهده قوانین به صفحات حریم خصوصی و شرایط استفاده مراجعه کنید
افزودن نظر