6

دیپلم گردشگری

ﺳﻪشنبه, 02 شهریور,1400
دیپلم گردشگری
 

مدرک دیپلم گردشگری

دیپلم گردشگری یکی از متفاوت ترین و یکی از بهترین رشته های تحصیلی به شمار می آید. از آنجای که شما با این رشته می توانید تفریح و کسب و کار را یک جا تجربه کنید. به جرئت می توانیم بگویم. یکی از بهترین رشته های تحصیلی به شمار می آید. از همین رو در مقاله پیش رو سعی بر آن داریم تا پیرامون شرایط اخذ دیپلم گردشگری و آشنایی بیشتر با این رشته تحصیلی مطالبی را با شما عزیزان به اشتراک بگذاریم پس با ما همراه باشید.

آشنایی با رشته گردشگری

رشته گردشگری جذابیت بسیار زیادی دارد و به سادگی می توانید در این رشته تحصیلی فارغ التحصیل شوید. صنعت توریستم. ایرانگردی و جهانگردی از جمله پارامترهای است که شما می توانید با اتمام دوره گردشگری به آن دست پیدا کنید. کلیه افرادی که مدرک سوم راهنمایی خود را دارند و یا دیپلم ردی هستند به سادگی می توانند با تطبیق دادن دروس خود و گذراندن دروس تخصصی در این رشته فارغ التحصیل شوند. شما می توانید به صورت حضوری یا غیر حضوری در این رشته درسی موفق باشید. دیپلم گردشگری یکی از زیر شاخه های رشته کاردانش است.

دروس دیپلم گردشگری

شما بعد از اینکه در رشته گردشگری ثبت نام می کنید نیاز است چهار تا شش مهارت فنی و حرفه ای را در آموزشگاه های معتبر زیر نظر آموزش و پرورش سپری کنید تا بتوانید به اخذ دیپلم بپردازید.  

راهنمای عمومی گردشگری

بررسی روحیات ملل. بررسی صنایع دستی و معماری ایران از دیدگاه گردشگری کلیات و مفاهیم گردشگری. بررسی ویژگی های جغرافیایی ایران. بررسی ویژگی های تاریخی ایران. بررسی ویژگی های فرهنگی و ارتباط آن با مردم شناسی. قوانین و مقررات مرتبط با صنعت گردشگری. بررسی مذاهب گوناگون. سخنوری و فن بیان. الگوهای رفتاری بین المللی. سازماندهی و اجرای تورهای گردشگری است

راهنمای طبیعت گردی

شناخت اکوسیستم. شناخت انواع اقلیم و آب و هوا. شناخت گونه های گیاهی ایران. شناخت ورزش های مرتبط با طبیعت. شیوه استقرار زندگی در طبیعت. شناخت حیات وحش. تشخیص غار ها. کوه ها و زمین شناسی. عکاسی و فیلمبرداری در طبیعت. مفاهیم و اصول گردشگری مبتنی بر طبیعت (اکوتوریسم). شناخت ورزش های مرتبط با طبیعت و شناخت مجموعه قوانین و مقررات محیط زیست است.

راهنمای موزه

کلیات و ساختار موزه. وظایف و عملکرد موزه. مفاهیم و تاریخچه موزه. موزه های ایران و جهان. فنون موزه داری. بازاریابی موزه و طراحی موزه است.  

راهنمای گردشگری محلی

تبیین جاذبه های تاریخی بومی. تبیین جاذبه های فرهنگی بومی. تبیین جاذبه های طبیعی بومی و کارگیری تعاریف و مفاهیم راهنمای بومی محلی است.  

راهنمای گردشگری فرهنگی

بررسی رابطه فرهنگ و صنایع دستی. بررسی رابطه فرهنگ و بازی‌های محلی. بررسی رابطه فرهنگ و غذاهای بومی و محلی. تعاریف و مفاهیم پایه میراث فرهنگی. بررسی رابطه فرهنگ و مذهب. بررسی رابطه فرهنگ و اقلیم. استفاده از زبان گویش و ادبیات محلی در گردشگری فرهنگی. کاربرد موسیقی سنتی درگردشگری فرهنگی. بررسی جشن ها و مدیریت آن در فرهنگ. برنامه ریزی و اجرای بسته سفر گردشگری فرهنگی است

راهنمای گردشگری سلامت

مفاهیم گردشگری سلامت. برقراری ارتباط راهنمای گردشگری سلامت با نهادهای ذی‌ربط. وظایف راهنمای گردشگری سلامت. سازماندهی و برنامه ریزی گردشگری سلامت در ایران و جهان و کاربرد قوانین و مقررات خدمات گردشگری سلامت است.

جهت اخذ دیپلم رسمی می توانید از مهارت های این رشته استفاده کنید.

بازار کار دیپلم گردشگری

زمانی که شما در دوره دبیرستان دروس عمومی و تخصصی رشته گردشگری را به پایان رساندید. می توانید برای مراتب بالاتر علمی در رشته گردشگری راهی دانشگاه شوید. بعد از آن شما می توانید به راحتی وارد بازار کار شوید و تجربه های متفاوتی را کسب کنید. فعالیت های مرتبط با توریست و جهانگردی و ایرانگردی تنها بخشی از کارهای است که شما از طریق رشته گردشگری می توانید به آن دست پیدا کنید. کارهای از قبیل اشتغال در آژانس های هواپیمایی. اشتغال در سازمان‌های مرتبط با گردشگری مانند سازمان میراث فرهنگی و گردشگری. اشتغال در تورهای مسافرتی و راهنمای تور (تورلیدری). اشتغال در دفاتر خدمات مسافرتی و جهانگردی. اشتغال در موزه ها و راهنمای موزه و در صورت ادامه تحصیل در مقطع کاردانش مهمانداری در هواپیما نیز گوشه ای از فعالیت های است که از طریق رشته گردشگری برای شما فراهم می شود.

کلام آخر پیرامون تحصیل در رشته گردشگری

شما می توانید دیپلم گردشگری را از طریق دبیرستان های کاردانش یا از طریق مؤسسات آموزشی معتبر به دست آورید. این امر مزیت های بی شماری را نسبت به سایر رشته های تحصیلی از آن شما خواهد کرد که در ادامه به آن می پردازیم. زمانی که شما از طریق دبیرستان های کاردانش دوره آموزش گردشگری را به پایان می رسانید صاحب یک مدرک قانونی با ارزش بین المللی خواهید بود. از همین رو به راحتی می توانید به استعلام تاییدیه تحصیلی خود بپردازید و در دانشگاه ها ثبت نام کنید.

استعلام قانونی

استعلام قانونی رشته گردشگری زیر نظر آموزش و پرورش به صورت رسمی و بین المللی است و از سازمان فنی و حرفه ای قابل ترجمه رسمی و ارائه در کشورهای خارجی است پس شما به راحتی می توانید به ادامه تحصیل در سایر کشورها نیز بپردازید.  

وام بانک گردشگری

  این که شما قادر خواهید بود از بانک های گردشگری سر تا سر کشور وام با بهره کم دریافت کنید یکی از مزیت های بارز رشته گردشگری به شمار می آید که برای شما بعد از ارائه مدرک مورد نظر فراهم می شود.

تحصیل در دانشگاه ها

شما به سادگی می توانید در تمامی دانشگاه های مجاز اعم از دانشگاه آزاد اسلامی. دانشگاه جامع علمی و کاربردی. دانشگاه پیام نور و دانشگاه های غیرانتفاعی و دولتی در مقطع کاردانی. مقطع کارشناسی و بالاتر به ادامه تحصیل بپردازید.

ادامه تحصیل

شما شرایط ادامه تحصیل در رشته های خدمات گردشگری تشریفات. مهمانداری هواپیما. حفاظت و مرمت آثار باستانی. باستان شناسی. راهنمای موزه و بناهای تاریخی. مردم شناسی. مدیریت هتلداری. مدیریت جهانگردی و تمام رشته های مرتبط با صنعت گردشگری را در دانشگاه های کشور بعد از اخذ دیپلم گردشگری خواهید داشت.

کارآفرینی

شما بعد از فارغ التحصیل شدن به راحتی می توانید زمینه اشتغال برای دیگران را نیز فراهم کنید و به عنوان یک کارآفرین در بازار کسب و کار وارد شوید. پس خود اشتغالی و اشتغال زایی از مزیت های بسیار متمایز این رشته نسبت به سایر رشته های دیگر محسوب می شود.

923 رتبه بندی این مطلب:
5.0
0
0

مهدی امینی

سلام چطوری دیپلم گردشگری رو بخریم؟


0
0

مشاور آموزشی

با سلام و وقت بخیر

می توانید با مشاورین ما در ارتباط باشید یا درخواست مشاوره را به صورت آنلاین ثبت کنید و یا حضوری مراجعه کنید.


0
0

رضا علی محمدی

با سلام و خسته نباشید

هزینه دیپلم گردشگری چقدره؟

رشته های نظری رو هم دارید؟


0
0

مشاور آموزشی

با سلام و درود

هزینه گردشگری 4 میلیون تومان می‌باشد.


0
0

سیاوش بهزادی

سلام

قیمت دیپلم گردشگری چقدر هست؟


0
0

مشاور آموزشی

با سلام و وقت بخیر

حدود ۴ میلیون تومان

برای دادن نظر لطفا وارد شوید و یا ثبت نام کنید