2

درس های دیپلم گرافیک

پنجشنبه, 26 فروردین,1400
درس های دیپلم گرافیک
 

دروس دیپلم گرافیک

درس های دیپلم گرافیک رایانه ای به دو دسته دروس تخصصی و عمومی دسته بندی می شود. در این راستا شما باید مهارت های لازم را در راستای گرافیک و رایانه به صورت ترکیبی آموزش ببینید. این امر نیاز به آموزش و کسب مهارت های متفاوتی دارد. به عنوان مثال گرافیک سیاه و سفید و رنگی یا کار با رایانه به منظور طراحی و پیاده سازی طرح و متدهای خلق شده. توسط شما و مهارت های دیگر که از دروس بسیار با اهمیت دیپلم گرافیک به شمار می آید. در مقاله پیش رو سعی بر آن داریم تا شما را به صورت مختصر و مفید با این درس های تخصصی آشنایی کنیم. و پیرامون هر یک مطالبی را با شما عزیزان به اشتراک بگذاریم پس با ما همراه باشید.

دروس مهارتی دیپلم گرافیک رایانهپ

برای دستیابی به دیپلم هر رشته تحصیلی باید دروس مهارتی و تخصصی آن را پاس کنید. تا بتوانید به عنوان یک متخصص راهی بازار کار شوید. از همین رو برای شروع دیپلم گرافیک رایانه ای باید دروس فوق را پاس کنید. مجموع واحدهای عمومی و مهارتی جهت اخذ دیپلم گرافیک رایانه 105 واحد است. اگر دانش آموز در سال‌های قبل واحدهای عمومی و یا مهارتی را گذرانده باشید. با تطبیق دروس، نیازی به گذراندن مجدد آن‌ها نیست. • طراح گرافیک سیاه و سفید. • طراح گرافیک رنگی. • تایپ رایانه. • گرافیک رایانه ای. • کاربر رایانه.

جهت اخذ دیپلم رسمی می توانید از مهارت های این رشته استفاده کنید.

طراحی گرافیک سیاه و سفید

زمانی که حرف از گرافیک سیاه و سفید به میان می آید دانش شما نیز پا به عرصه می گذارد. باید بگویم کسی که با بکارگیری عناصر بصری، تکیه بر دانش مبانی هنرهای تجسمی از عهده کادر بندی، ایجاد بافت و حجم مجازی برآمده و در اجرای آثار گرافیکی سیاه و سفید بتواند از تناسبات طلایی، تناسب و توازن، کنتراست و ریتم به خوبی استفاده کند. و با اصول ترکیب بندی آشنا باشد می تواند به راحتی علائم و نشانه های گرافیکی را ترسیم کند.

طراحی گرافیک رنگی

این مهم ارتباط مستقیم با مبانی هنرهای تجسمی گرافیک سیاه و سفید دارد. زمانی که شما با تکیه بر دانش مبانی هنرهای تجسمی و توانایی های طراح گرافیک سیاه و سفید بتوانید. به تجزیه و تحلیل رنگ ها بپردازید در این حوزه موفق خواهید شد. ترکیب رنگ های اصلی و ساخت رنگهای ثانویه، تجزیه و تحلیل رنگ ها، بکارگیری رنگهای مکمل و رنگهای متضاد و استفاده از هارمونی رنگ ها در خلق آثار گرافیکی از بولد ترین کارهای است. که با کسب این مهارت شما از پس آن بر می آید. همچنین با استفاده از رنگ های مختلف بافت و حجم پردازی صورت می گیرد. و ایجاد حرکت و ریتم نیز صورت می گیرد. علاوه بر این ها باید بتوانید با تجزیه فرم و رنگ آثار هنرمندان نقاشی و طرح های پیاده شده آن را تجزیه و تحلیل کرده و در کارهای خود مورد استفاده قرار دهید.

تایپ رایانه ای

تایپ رایانه ای یکی از کارهای است. که نه در حوزه گرافیک رایانه ای که در زندگی روزمره و کسب و کار شما بسیار مورد اهمیتی است. به کسی تایپیست گفته می شود. که با قوانین ایجاد متون فارسی و لاتین به خوبی آشنایی داشته باشد. شخصی که بتواند عملیات مورد نیاز روی متن و قالب بندی متون را به خوبی پیاده کند. همچنین دانستن کار با استایل ها و الگوها و tab، طراحی صفحات، ایجاد جداول، چاپ متون و کار با امکانات پیشرفته در نرم افزار Microsoft word از مهم ترین پارامترهای است. که یک تایپیست رایانه ای باید با آن آشنا باشد.

طراح گرافیک رایانه ای

بهره گیری از نرم افزارهای رایانه ای تنها زمانی برای شما فراهم می شود. که به علوم مرتبط با کامپیوتر آشنا باشید. گرافیست رایانه کسی است که با اتکا به دانش خود و با استفاده از رایانه بتواند نرم افزارهای مورد نیاز با کار گرافیک را به کار بگیرد. برای این منظور گرافیست به راحتی می تواند تصاویر و عکس های دلخواه را به رایانه انتقال و ذخیره نماید و سپس از آن ها استفاده کنید. این امر با نرم افزارهای شبیه به فتوشاپ کارایی بهتری را فراهم می کند. تنظیمات اولیه مربوط به نور، رنگ و کنتراست بر روی عکس با تکیه بر دانش گرافیک از مهم ترین کارهای است که طراح گرافیک رایانه به انجام آن می پردازد.

کاربر رایانه

قیمت دیپلم گرافیک، کاربر رایانه شخصی است که صفر تا صد اصول مرتبط با راه اندازی یک سیستم را به خوبی بداند. این فرد با تکیه بر مبانی و مفاهیم رایانه ای باید بتواند سیستم رایانه را راه اندازی کند. و با استفاده از سیستم عامل ویندوز از عهده نگهداری و مدیریت اطلاعات برآمده و به ذخیره سازی آن ها بپردازد. این امر با استفاده از نرم افزارها و سخت افزارهای خروجی و آشنایی با آن ها ساده تر برای فرد دنبال می شود. علاوه بر آن بتواند. با استفاده از اینترنت اطلاعات مورد نظر را در دنیای مدرن امروز جستجو و کند. و از پست الکترونیک جهت دریافت و ارسال اطلاعات استفاده کند. دانستن علم روز مرتبط با رایانه از پارامترهای مهم این مهارت به شمار می آید.

کلام آخر پیرامون درس های دیپلم گرافیک رایانه ای

زمان تقریبی که شما برای دریافت دیپلم کامپیوتر به آن نیاز دارید چیزی در حدو�� ۸ الی ۱۰ ماه است. زیرا نمرات شما باید در وب سایت رسمی آموزش و پرورش با ریز مشخصات شما ثبت شود. زمان قطعی بستگی به تعداد واحد عمومی لازم برای هر دانش آموز متفاوت است. موفقیت شما از طریق وب سایت های آموزشی برای اخذ این مدرک گرافیکی بسیار بالا است. از سوی دیگر شما شرایط سختی را شبیه دوره سه ساله دبیرستان برای پاس کردن دروس تخصصی در پیش رو ندارید. درگیری کمتر با حواشی مدرسه و مطالعه یک جزوه جمع بندی شده. زیر نظر آموزش و پرورش از مزیت های است. که با خرید دیپلم رسمی از موسسه میر علوی در پیش روی شما قرار دارد. در نهایت باید بگویم این دوره به جهت تنوع در مهارت های مرتبط با کامپیوتر به یکی از پر مخاطب ترین دیپلم های کاردانش برای متقاضیان تبدیل شده است. شما می توانید بعد از اخذ این مدرک معتبر به راحتی در دانشگاه حضور پیدا کنید. و دوره های آموزشی متفاوت را سپری کنید.

2399 رتبه بندی این مطلب:
3.4
0
0

سینا عبیدی

مهارتشو می خوام بگیرم کمک میکنید ؟


0
0

مشاور آموزشی

با سلام و وقت بخیر

صد البته، ما شما را یاری می کنیم تا به بهترین نتیجه برسید

قیمت مهارت گرافیک 6 میلیون تومان می باشد

برای دادن نظر لطفا وارد شوید و یا ثبت نام کنید