0

درس دهم از فصل 1 کتاب راهنمای عمومی گردشگری

شنبه, 14 اسفند,1395
درس دهم از فصل 1 کتاب راهنمای عمومی گردشگری
 

 

در این درس با انواع تقاضای گردشگری در کشورهای توریستی آشنا میشیم.

اکثر مردم حتی وقتی شرایط اقتصادی خوبی ندارن، مایلن مسافرت کنن. در این شرایط دنبال کشورهای ارزانتر، امنتر و رفاه بیشتر میگردن.

در این دوره مثل قبل از سفرهای انبوه با جمعیت زیاد خبری نیست و گونه های مختلفی از گردشگری رایج شده، مثل طبیعت‌گردی، گردشگری سلامت، گردشگری ماجراجویانه، گردشگری تجاری، گردشگری مذهبی، گردشگری ورزشی و سایر موارد.

از عواملی که روی درخواستهای سفر به ایران در سه دهه اخیر تاثیر منفی گذاشته، انقلاب و جنگ بوده. در حال حاضر برای گردشگران کمبود مسائل رفاهی و تفریحی خیلی موضوع مهمی نیست و بیتر به دنبال احساس امنیت در طول سفرشون هستن.

جهت اخذ دیپلم رسمی می توانید از مهارت های این رشته استفاده کنید.

برای جذب توریست، باید مسئولین اول در ایجاد احساس امنیت کوشش کنن و بعد به شهروندان در مورد روش برخورد با توریست آموزشهای لازم داده بشه. با گسترش فعالیتهای فرهنگی میتونیم چهره‌ی منفی رو که در بعضی از نقاط دنیا از ما در ذهن مردم نقش بسته، پاک کنیم.

معرفی مفاخر و تاریخ و فرهنگ کشور میتونه زمینه ایجاد امنیت رو فراهم کنه.

به این ترتیب درآمد ارزی کشور افزایش پیدا میکنه.

گردشگران 5 کشور آمریکا، آلمان، فرانسه، انگلستان و ژاپن کشورهایی هستن که بیشترین تعداد سفر به سایر کشورهای دنیا رو دارن. چون اینها کشورهایی هستند که وضع اقتصادی خوبی دارن، در نتیجه گردشگرهاشون در کشورهای مبدا بیشتر هزینه میکنن و این به نفع کشور مبدا است.

در مجتمع فنی میرعلوی میتونید برای گذروندن مهارت دیپلم فنی حرفه ای گردشگری و اخذ دیپلم اقدام کنید. 

 

2242 رتبه بندی این مطلب:
4.0
 
برای دادن نظر لطفا وارد شوید و یا ثبت نام کنید