0

ایجاد کار و کسب الکترونیکی

چهارشنبه, 29 آذر,1402
 

 یک محصول،خدمت یا فرایند باشد که تصمیم دارید ان را بهبود دهید.سپس برای هدایت خود،به وسیله فهرست اسکمپر،درباره ان سوال بپرسید.

1-جایگزینی

2-ترکیب

3-سازگارکردن یا اقتباس

4-تقویت و اصلاح

5-به کاربستن دیگر کاربرد ها

6-حذف

7-معکوس کردن یا بازارایی

1-جایگزینی=در مورد جایگزین کردن بخشی از مسئله،محصول یا فرایند با چیز دیگر،فکر کنید.با جست و جو کردن جایگزین ها،میتوانید به ایده های جدید برسید.میتوانید اشیا،مکان ها،فرایند ها،افراد،ایده ها و حتی احساسات را تغییر دهید و جایگزین کنید.جانشینی تا انجا پیش می رود که میتوان یک چیزرا با هیچو سپس هیچ را جانشین چیز دیگری کرد.

2-ترکیب=هدف از ترکیب کردن،تحلیل امکان ادغام دو ایده،دو مرحله فرایند یا دو محصول در یک خروجی کارآمد و مفید تر است.گاهی ترکیب کردن دو ایده نوآورانه می تواند منتهی به تولید یک محصول،خدمت یا فناوری جدید شود.به ترکیب دو یا تعداد بیشتری از اجزای مسئله فکر کنید تا یک محصول متفاوت بسازید یا هماهنگی آنها را افزایشدهید.

3-سازگار کردن یا اقتباس=سازگار کردن،شامل اصلاح کردن یا بهبود دادن محصولات یا خدمات،برای دستیابی به خروجی بهتر است.اصلاح کردن شامل ایجاد تغییرات کوچک تا تغییراتی اساسی در کل پروژه،محصول یا خدمت است.به اقتباس کردن از ایده های موجود،برای حل مسئله خود بیندیشید.احتمالا راه حل شما پیش از این وجود داشته است.بسیاری از ایده ها و اختراعات،اثار هنری و موسیقی تا درجه ایی اقتباس شده اند.

4-تقویت و اصلاح=در این روش با کاهش یا افزایش مراحل پروژه یا تغییر نگرش به مشکلات،به گونه ایی تغییر یا اصلاح ایجاد می شود که قابلیت های نوآورانه بیشتری را فراهم کند یا مشکلات موجود را حل کند.درباره راه های تقویت یا بزرگ نمایی ایده خود بینیشید.جست وجو برای بزرگ سازی،قسمت مهمی از تکنیک اسکمپر است.پرسش های بزرگ سازی شامل امکانات نامحدودی است ه از طریق جمع و ضرب حاصل می شود.

5-به کار بستن در دیگر کاربرد ها=مهم ترین گام در این مرحله چگونگی استفاده از یک محصول یا فرایند برای هدف دیگر است.چطور می توانید ایده فعلی خود را در دیگر مصارف به کار ببندید،با اینکه چطور می توانید از چیز دیگری برای حل مسئله خود به گونه ایی دیگر استفاده کنید؟در بسیاری از موارد یک ایده را فقط می توان با به کار بردن ان به صورت متفاوتی از تصویر اولیه،بزرگ تر کرد یا به صورت جدیدی به کار برد.

6-حذف=هدف شناسایی بخش هایی از فرایند،محصول یا خدمت است که می توان برای بهبود،انها را حذف کرد.این کار به بررسی بخش های غیر ضروری کار و کسب و پروژه نیز کمک میکند.

7-معکوس کردن یا بازآرایی=در بازآرایی یا معکوس سازی مراحل کار،احتمال کسب خلاقیت در زمان تغییر ترتیب مراحل کار وجود دارد.معکوس کردن فرایند یا بخشی از آن،می تواند به حل مشکلات یا تولید خروجی خلاقانه تر کمک کند.

نیاز-خواسته-تقاضا

نیاز=اقلام اصلی مورد احتیاج هر فردی است.نیازها در انسان ها نسبتا مشابه هستند.

خواسته=هنگامی که که نیاز در جهت تامین هدف یا اهداف خاصی قرار گیرد تبدیل به خواسته می شود.

تقاضا=یعنی خواستن محصولاتی خاص که برای داشتن انها باید مقدار مشخصی پول پرداخت شود.

ایده زمانی خوب است که= مشتری برای آن وجود داشته باشد.

مشتریان علاقه مند دارای توان مالی خرید و در دسترس باشند.

ایده شما نسبت به محصولات مشابه برتری رقابت پذیری داشته باشد.

ارزش ویژه ایی برای مشتری ارائه دهد و بتوانددر وی اشتیاق خرید ایجاد کند.

دلایل متعددی برای خریدن محصول از جانب مشتریان وجود داشته باشد.

ایده زمانی امکان عملی شدن خواهد داشت که=

سرمایه گذاری مورد نیاز خیلی زیاد نباشد.

نیاز به هزینه های زیادی نباشد.

با امکانات موجود بتوان آن را اجرا کرد.

 

مشتری شناسی

تا کاروکسب خود را به عنوان بهترین راه حل برای نیازهای شخصی افراد متمایز سازید. در نتیجه، نسبت به رقبای خود بهتر عمل خواهید کرد و برای مشتری رضایت بیشتری به وجود میآورید. مشتری قلب هر کاروکسبی است. بدون مشتری و سودآوری هیچ کاروکسبی نمیتواند در بلندمدت دوام بیاورد.

طراحی ارزش پیشنهادی

در صورتیکه شرایط خرید اینترنتی برای من فراهم شود مسلما برای من بسیار سودمندتر خواهد بود. اینها همان ارزشهای پیشنهادی هستند که سبب خواهد شد مشتریان خدمات شما را ترجیح داده، به شما وفادار بمانند. مزیت هایی که کاروکسب شما را از سایر رقبا متمایز میکند، در بخش ارزشهای پیشنهادی قرار خواهند گرفت. هر ارزش پیشنهادی شامل بسته ای منتخب از محصولات یا خدمات است که نیازهای بخش خاصی از مشتریان را برآورده میکند.

تعیین کانال توزیع

کانالهای توزیع، مجراهای ارتباطی هستند که قرار است محصول یا خدمات ارائهشده در کاروکسب شما را به دست مشتریان برسانند. کانالهای ارتباطی نقاط تماس با مشتری هستند و نقش مهمی در تجربه مشتری دارند. کانالها از نظر مالکیت کاروکسب به دو صورت شخصی و شریکی و از نظر نوع ارتباط با مشتری به دو صورت مستقیم و غیرمستقیم تقسیمبندی میشود.

ارتباط با مشتریان

نوع ارتباط شما با مشتریان و تداوم این ارتباط یکی از عناصر کلیدی است که آینده کاروکسب به آن وابسته است. این بخش نحوه عملکرد این ارتباط را بیان میکند. برای اجرای مشتری مداری و شناخت مشتری و نیازهایش باید ارتباط درست و مناسب با او برقرار کنید.

جریان درآمدی

مهمترین بخش و هدف اصلی کاروکسب، درآمد است. جریان درآمدی مخرج مشترک تمام ارزشها و هزینههای خلق شده در کاروکسب شما است. حیات کاروکسب شما به نحوه تشریح و عملکرد این بخش وابسته است. اگر مشتری را قلب کاروکسب بدانید، الگو و جریان درآمدی، شریانهای کاروکسب را تشکیل میدهند.

منابع کلیدی

ضرورتهای مالی، انسانی، فیزیکی، تجهیزاتی و معنوی هستند که برای پیادهسازی و عرضه ارزشهای تعریفشده به آن نیازمند هستید

فعالیت های کلیدی

فعالیتهای اصلی یا کلیدی مهمترین اقداماتی هستند که برای خلق و ارائه ارزش پیشنهادی، دستیابی به حفظ ارتباط با مشتری و کسب درآمد ضروری هستند و باعث میشوند ارزش ها و منابع اصلی تبدیل به خدمات یا محصول قابل فروش شود.

شرکای کلیدی

قرار است با چه کاروکسب هایی و در چه زمینه هایی و چگونه شریک شوید؟ صاحبان کاروکسب به منظور بهینه سازی نمودن کاروکسب خود، کاهش خطر یا کسب منابع، مشارکت هایی را ایجاد میکنند.

 

85 رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه

نوشتن یک نظر

در این فرم اطلاعات شما را ذخیره می‌کنیم تا بتوانیم نظرات شما را ثبت کنیم. برای مشاهده قوانین به صفحات حریم خصوصی و شرایط استفاده مراجعه کنید
افزودن نظر