0

اخذ دیپلم

دوشنبه, 01 شهریور,1400
اخذ دیپلم
 

شرایط لازم برای اخذ دیپلم

اخذ دیپلم به شما این امکان را می دهد که با شرایط بهتری در آینده شغلی و زندگی شخصی خود گام بردارید. همه شما به خوبی می دانید که داشتن یک مدرک تحصیلی معتبر راه های بهتری را برای شما در آینده شغلی تان باز می کند. شما به سادگی می توانید. با داشتن یک مدرک دیپلم معتبر راهی دانشگاه شوید. و پله های ترقی را یکی پس از دیگری طی کنید. از همین رو در مقاله پیش رو سعی بر آن داریم. تا پیرامون شرایط اخذ دیپلم و داشتن این مدرک علمی معتبر مطالبی را با شما عزیزان به اشتراک بگذاریم. اگر به هر دلیلی شرایط زندگی این امر را برای شما فراهم نیاورده است. که به یک مدرک قانونی برای ادامه تحصیل دست پیدا نکرده اید. به شما پیشنهاد می کنیم با ما همراه باشید.

سریع ترین راه اخذ دیپلم

یکی از راحت ترین راه های که شما توانید به اخذ دیپلم بپردازید حضور در مراکز آموزشی معتبر زیر نظر آموزش و پرورش است. تمامی کسانی که سیکل دارند و یا اینکه بنا به شرایط زندگی خود تا کنون نتوانسته اند. مدرک دیپلم خود را به دست آورند. به راحتی می توانید دیپلم بزرگ ‌سالان را به دست آورید. دروس تخصصی مرتبط با رشته مورد نظر شما در ابتدا ارائه می شود. و بعد از حضور در امتحانات مرتبط با آن و گرفتن نمره قبولی می توانید دروس عمومی را تطبیق دهید. برای این منظور به ریز نمرات شما نیاز است. موسسه آموزشی که شما در آن توانسته اید دروس تخصصی را پاس کنید. دروس عمومی شما را تطبیق می دهد و نیاز است. دروس باقی مانده را مطالعه و در امتحانات مرتبط با آن شرکت کنید. به همین راحتی شما می توانید در کوتاه ترین زمان به اخذ دیپلم قانونی خود بپردازید.

شرایط اخذ دیپلم

برای اینکه بتوانید یک دیپلم قانونی را در اختیار داشته باشید باید شرایط فوق را رعایت کنید. • مراجعه کردن به مراکز آموزشی زیر نظر آموزش و پرورش • حضور در مرکز آموزشی فنی و حرفه ای یا وزارت ارشاد • شرکت در آزمون های مرتبط با دروس تخصصی • شرکت در آزمون دروس عمومی • شرکت در آزمون های مرتبط با دروس عملی و حضور در کلاس های عملی • اگر نیاز بود در آزمون های تستی اینترنتی شرکت کنید • در صورت حضوری بودن باید مهارت شرکت در آزمون های سنتی کاغذی را داشته باشید

جهت اخذ دیپلم رسمی می توانید از مشاوره رایگان ما استفاده کنید.

چه کسانی می توانند به اخذ دیپلم بپردازند؟

شما اگر به دلیل ترک تحصیلی یا رد شدن در آزمون های مدارس عادی به هر دلیلی نتوانسته اید تا کنون دیپلم قانونی خود را اخذ کنید می توانید از مراکز آموزشی معتبر یاری بگیرید. توجه داشته باشید که این مدرک در دو حالت برای شما در نظر گرفته شده است.

دسته اول

اگر شما دیپلمی را از مدارس عادی در اختیار دارید و از رشته تحصیلی خود رضایت مندی کافی را ندارید می توانید دیپلم مجددی را اخذ کنید. یا ممکن است مدرک قبولی سال سوم نظام آموزشی قدیم و یا دوم نظام آموزشی جدید را داشته باشند اما مدرک دیپلم در دست آن ها نباشد. از همین رو باید دروس عمومی در ابتدا توسط شما گذرانده شود. سپس با طی کردن دوره های مهارت های آموزشی مرتبط با رشته خود می توانید مدرک مورد نظر خود را به دست آورید. این امر شرایط حضور در دانشگاه های علمی کاربردی و آزاد را برای شما ممکن می سازد.

دسته دوم

تمامی افراد این امر برایشان فراهم است که مدرک دیپلم خود را به صورت قانونی به دست آورند. برای این منظور باید مدرک شناسایی خود را به همراه آخرین مدرک تحصیلی به مؤسسات آموزشی فنی و حرفه ای زیر نظر آموزش و پرورش تحویل دهید. سپس بر اساس نیاز شما و رشته مورد علاقه تان دروسی که باید به صورت عمومی و تخصصی گذرانده شود در طی کلاس های مجازی و حضوری به شما آموزش داده می شود. در نهایت می توانید مدرک دیپلم خود را در پایان هر دوره امتحانی که قرار است برای شما برگزار شود در دست داشته باشید.

آیا کسانی که سیکل ندارند می توانند دیپلم بگیرند؟

کسانی که مدرک سیکل ندارند باید در ابتدا به آموزش و پرورش مراجعه کنند. در طی یک طرح جامع این امر برای این قبیل دانش آموزان فراهم می شود که در طی یک امتحان جامع دوره راهنمایی را سپری کنند. سپس در رده افرادی که مدرک سیکل دارند قرار داده می شوند. از همین رو شما به سادگی می توانید نود و شش واحد درسی را که در طی دوره دبیرستان باید پاس شود را بگذرانید. این دروس 31 واحد سال اول دبیرستان است و 23 واحد برای سال دوم است که جمعاً باید 54 واحد را سپری کنید. هم‌ زمان باید درس های عمومی باید 21 واحد درسی مهارتی نیز گذرانده شود. بعد از تکمیل شدن تمامی این دروس و پاس کردن تمامی آن ها شما می توانید مدرک دیپلم قانونی خود را در دست بگیرید. این مهم بعد از آن برایتان فراهم می شود که حتی بدون کنکور از طریق دانشگاه های علمی کاربردی بر اساس معدل اخذ دیپلم خود راهی دانشگاه شوید. پس طی کردن دروس عمومی و تخصصی اصلی ترین راهی است که شما را به یک مدرک علمی معتبر نزدیک می کند.

کلام آخر پیرامون اخذ دیپلم

از آنجایی که این روزها پیرامون خرید و فروش دیپلم آگهی های بسیار زیادی منتشر می شود. نیاز است بگویم که اخذ دیپلم بهتر است از راه های قانونی دنبال شود. زیرا در صورت مراجعه شما به افراد سود جو سبب می شود. شما نتوانید به یک مدرک معتبر دست پیدا کنید. زیرا استعلام این مدارک به صورت غیر قانونی تنها تا چند روز برای شما ارزش قانونی دارد. و بعد از آن شما هیچ استفاده ای از مدرک خود نخواهید داشت. پس با حضور در مراکز آموزشی معتبر به اخذ یک مدرک علمی کاربردی دست پیدا کنید. امید است مطالب ارائه شده در راستای ساده ترین راهکارها برای اخذ دیپلم مورد توجه شما عزیزان قرار گرفته باشد. در پایان اگر نظر و پیشنهادی دارید. می توانید در بخش نظر سنجی آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

1222 رتبه بندی این مطلب:
4.3
برای دادن نظر لطفا وارد شوید و یا ثبت نام کنید